يک کارشناس اقتصادی معتقد است بکارگيری روش های نوين و علمی آبياری و داشتن برنامه مدون ميزان بهره وری بخش کشاوری را تا حد قابل توجهی افزايش خواهد داد.

کیانوش شیرمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با استفاده از سیستم آبیاری نوین برای افزایش بهره وری گفت: پیش از استفاده از سیستم های آبیاری اعم از سطحی یا تحت فشار باید ابتدا مطالعه و تحقیق در مورد شرایط آب و هوایی کلیه مناطق کشور صورت گیرد تا مشخص شود زراعت محصول با کدام یک از روش ها موجب افزایش بهره وری می شود.

وی با اشاره به عدم اطمینان کشاورزان برای استفاده از روش های نوین آبیاری برای زراعت تصریح کرد: با استفاده از نیروی جوان متخصص می توان روش های علمی آبیاری و زراعت را در اختیار کشاورزان قرار داد تا از تلف شدن آب در روش های سنتی جلوگیری شود.


این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: روش های فراموش شده ای در زراعت وجود دارد که در صورت احیا موجب افزایش بهره وری سطح زیر کشت می شوند.

شیرمحمدی در ارتباط با راهکار دستگاه های آب شیرین کن برای مناطقی که مقدار نمک آن‌ها بالا است، اظهار داشت: راهکار های اقتصادی افراد موجب می شود که تا پنج یا شش سال آینده از اراضی زراعی جنوب کشور فقط شوره زار باقی بماند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای افزایش بهره وری مفید در مناطق جنوبی باید از گیاهان شور پسند در اراضی جنوبی استفاده کرد.

کیانوش شیرمحمدی در پايان در خصوص عملکرد وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت:  نبود برنامه مدون برای آینده کشاورزی عمده مشکل موجود است که این امر ناشی از نداشتن آمار از مشکلات فعلی مناطق زراعی کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار