بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، بندر انزلی با تنها ۱ کشتی محموله در تاریخ دوم بهمن ۱۴۰۳، پایین‌ترین میزان فعالیت تجاری را در میان بنادر دریای خزر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، بندر انزلی (ایران) با تنها ۱ کشتی محموله در تاریخ دوم بهمن ۱۴۰۳، پایین‌ترین میزان فعالیت تجاری را در میان بنادر دریای خزر داشته است. در مقابل، بندر آکتائو (قزاقستان) با ۷ کشتی (۴ کشتی نفت‌کش و ۳ کشتی محموله) به‌عنوان یک قطب تجاری منطقه‌ای در حال درخشش است.

این ضعف بندر انزلی نشان‌دهنده کاهش سهم ایران از تجارت دریای خزر و رقابت نابرابر با بنادر دیگر است. عواملی مانند کمبود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، فرآیند‌های گمرکی پیچیده و ضعف در جذب تجارت منطقه‌ای از مشکلات اصلی این بندر هستند.

 برای بازگشت بندر انزلی به رقابت باید موارد زیر را در نظر گرفت:

۱. افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن
۲. تسهیل و تسریع فرآیند‌های گمرکی
۳. توسعه اسکله‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل داخلی

فرصت‌های بندر انزلی در تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۳
آیا از حال و روز این شهر توریستی خبر داری با تخریب محیط زیست انباشت زباله و نبود شبکه فاضلاب به نقطه جوش فاجعه نزدیک میشود و همه شهرهای شمالی از ترس هزینه های حفظ و نگهداریش چشم بر آلودگی محیط بسته اند،،توریستی که هزینه کند و یکبار مصرف شود با تبلیغ مسموم هم،بازگردد،،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۳
بندر انزلی جون دل
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۹:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
بسیارعالی
بشرطیکه افراد متخصص ساکن شوند
والا بومی قابل اعتماد نیست نبوده نخواهد بود
آخرین اخبار