سرپرست مرکز فنی و حرفه ای دنا گفت: ارائه آموزش های غیراستاندارد از سوی موسسات غیرمجاز از مهم ترین مشکلات مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دنا است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرپرست مرکز فنی و حرفه ای دنا در دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به سقف پایین اعتبارات مرکز و همچنین تبصره ۴۸۳ شورای انقلاب فرهنگی گفت: طبق این تبصره تنها اداره فنی و حرفه ای مجاز به آموزش در این خصوص است که متاسفانه مشاهده می شود برخی از دستگاه ها با موسسات فاقد مجوز، دوره های آموزشی غیراستاندارد و فاقد مجوز را بدون هماهنگی با مرکز فنی و حرفه ای برگزار می کنند.

منوچهر حسن زاده افزود: این شیوه کاری موسسات مجاز و مرکز فنی و حرفه ای را با مشکل مواجه کرده است و از طرفی آموزش های ارائه شده از سوی آنها صحیح و استاندارد نیست.

فرماندار دنا نیز در این نشست با بیان اینکه این فرمانداری آماده هر نوع همکاری در زمینه ارائه آموزش مرکز فنی و حرفه ای به جوانان است گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید به صورت گسترده در همه سطوح اجرایی شود تا با آموزش های مرتبط در همه مناطق بتوان زمینه آموزش، مهارت و اشتغال را ایجاد کرد.

بهشتی افزود: سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و باید با به کارگیری همه توان برای اجرایی کردن این مهم اقدام کرد.

وی ادامه داد: توسعه مهارت های فنی و حرفه ای موجب کاهش نرخ بیکاری می شود که امروزه دغدغه بسیاری از خانواده ها و جوانان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.