مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 20 هزار کارآموز در این استان از ابتدای سال 94 تاکنون آموزش های فنی و حرفه ای فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرج الله راد در نشست معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با روسای مراکز آموزشی، مربیان و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته 14هزار و 600کارآموز کهگیلویه و بویراحمدی مهارت های حرفه ای آموختند که 6 هزار و 953 نفر در بخش غیر دولتی از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز 6 هزار و 486 نفر آموزش های فنی و حرفه ای آموختند که از این تعداد 2 هزار و 106 نفر در بخش غیردولتی بوده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 75 آموزشگاه آزاد و 11مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت می کنند که برای تامین تجهیزات و ساختمان های اداری و آموزشی آنها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

رئیس اداره فنی وحرفه ای گچساران گفت: استانداردسازی آموزش های فنی و حرفه ای یکی از اولویت ها برای افزایش کیفیت مهارت آموزی است.

علی رضا گرامی افزود: نوع آموزش ها باید متناسب با علاقه حرفه آموزان وتجهیزات کارگاهی باشد.

وی اظهار کرد: پیشگیری از سلب انگیزه از مهارت آموز، کوتاه بودن مدت زمان فراگیری و منتج به اشتغال شدن این آموزش ها از نیازهای آموزش های فنی و حرفه ای است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای گچساران تصریح کرد: باید دریک برنامه پژوهشی، دوره های آموزشی استانداردسازی شود و در کنار آموزش، پشتیبانی برای اشتغال پایدار پیش بینی شود.

گرامی افزود: برای تحقق این نیازها ایجاد کارگاه های تولیدی از سوی پشتیبان بخش خصوصی و دولتی و نیز اعطای تسهیلات بانکی اثربخش است.

رئیس کانون های صنفی آموزش های فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد مراکز ثابت برای فعالیت آموزش های فنی و حرفه ای غیر دولتی از مهمترین نیازهای این بخش است.

فضل الله علی پور با اشاره به فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در مکان های استیجاری افزود: رفع این مشکل نیازمند حمایت دولت است.

وی اظهار کرد: موازی کاری سازمان ها در زمینه آموزش در روند این امر مهم اخلال ایجاد کرده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.