اجرای 260 طرح عمرانی و اقتصادی و تلاش برای توسعه از طریق اجرای طرح های بزرگ اشتغالزا از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شهرستان گچساران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ افزایش قابل توجه اعتبارات طرح های عمرانی، تلاش همه جانبه برای به سرانجام رساندن طرح های بزرگ راکد، همدلی بین مسئولان کشوری و محلی برای رفع موانع اجرای طرح های نیمه تمام و شروع طرح های اقتصادی شتاب مسیر این تلاش ها را دوچندان کرده است.

فرماندار گچساران گفت: بیش از 260 طرح بزرگ و کوچک در مناطق محروم این شهرستان در دولت تدبیر و امید اجرا شد.

عبدالرحیم رحیمی بیان کرد: این طرح ها در بخش های مختلف زیرساخت های شبکه برق، آب، بهداشت، مسکن، کشاورزی، صنعت و آموزش مناطق شهری و روستایی بود.

وی اظهار کرد: از این تعداد بیش از 130 طرح بزرگ و کوچک یک سال گذشته در این شهرستان با بیش از 954 میلیارد اعتبار ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

رحیمی پیش تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان، مجتمع پرواربندی 500 راسی گوساله، مدرسه 15 کلاسه بنیاد، تولید کاغذ کرافس و بخش آی سی یو نوزادان، روشنایی جاده اصلی حد فاصل امامزاده جعفر تا امامزاده جعفر بطول 10 کیلومتر، بلوار ورودی امامزاده جعفر، پرواربندی گوساله 100 راسی، کتابخانه عمومی شهر بهارستان، اصلاح و توسعه آب بخشی از شهر دوگنبدان، سالن سنجش آموزش فنی و حرفه ای، دبیرستان 10 کلاسه سمیه، پارک بانوان و چمن مصنوعی پارک بانوان را از مهمترین این طرح ها ذکرکرد.

فرماندار گچساران از بهره برداری 57 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 192 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در این شهرستان خبر داد.

رحیمی افزود: این پروژه ها بیشتر در بخش توسعه و اصلاح برق، خدمات شهری، کشاورزی و طرح های توسعه ای روستایی است.

وی اظهار کرد: ساخت کانال های آبیاری، توسعه، اصلاح وبهینه سازی برق در مناطق مختلف، اجرای سیستم آبیاری بارانی، ساماندهی گلزار شهدا، ساخت2 باب کتابخانه، گازرسانی به روستاهای آبتوت، آبچیرک و انجیر سیاه ، زیر سازی و آسفالت روستا و اجرای سنگ فرش از پروژه هایی افتتاحی در دهه دولت است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی سه طرح عمرانی با اعتباری بیش از 12 میلیارد ریال امسال در این شهرستان آغاز خواهد شد.

فرماندار گچساران گفت: در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اعتبار مورد نیاز 18 طرح عمرانی و اقتصادی تامین شد.

رحیمی افزود: تکمیل طرح های فاضلاب دوگنبدان، اتصال رینگ مخازن آب سدکوثر دوگنبدان، بیمارستان 139 تختخوابی، جاده کمربندی شهر دوگنبدان، چهار خطه کردن جاده های ارتباطی گچساران -بابامیدان، گچساران- بهبهان، طرح های آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و دشت لیشتر از مهمترین طرح های پیشنهادی این شهرستان در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی بیان کرد: ساماندهی آبیاری نوین، توسعه باغ ها، تکمیل طرح های کوچک تامین آب از جمله دژ سلیمان، کمک به تاسیس صندوق های حمایتی کشاورزی، افزایش سهمیه وام ازدواجی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی از سوی پست بانک تا سقف 150 میلیون ریال، گازرسانی به روستاها، فراهم شدن زیر ساخت های دولت الکترونیک، تامین اعتبار طرح های صنعتی مانند پتروشیمی از دیگر طرح های این شهرستان است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تاکنون تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این شهرستان انجام داده است، افزود: بیش از 9 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی این استان در سفر هیات دولت تصویب شد که تخصیص ها بزودی مشخص خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار تاکنون تلاش های زیادی انجام داده است.

فرماندار گچساران گفت: 250 طرح عمرانی در زمینه های گوناگون در مناطق شهری و روستایی این شهرستان هم اکنون در دست اجراست.

عبدالرحیم رحیمی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها را 40 تا 90 درصد برآورد کرد.

وی افزود: این طرح ها در حوزه های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجراست.

رحیمی بیان کرد: بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی و دو درصد نفت و گاز به این شهرستان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: از این میزان اعتبارات اختصاص یافته بیش از 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات دو درصد نفت و مابقی استانی است.

وی تصریح کرد: 430 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و دو درصد نفت و گاز سال گذشته به شهرستان گچساران اختصاص یافته بود.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات 2 درصد نفت و 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بود.

رحیمی ادامه داد: 60 درصد از اعتبارات استانی و همه اعتبارات 2 درصد نفت سال 94 این شهرستان جذب شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند توسعه این شهرستان گفت: بسیاری از زیرساخت های رفاهی حتی در مناطق روستایی تامین شده است و ایجاد فرصت های شغلی خواسته اصلی مردم است.

غلام رضا تاجگردون افزود:برای تحقق این خواسته چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل واحد الفین یک میلیونی، واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن، طرح MTP و زنجیره تولید متانول و پروپیلن و تولید محصولات اسید فرمیک و وینل استات منومر VAM است.

تاجگردون افزود: مجوز واحدهای متانول و واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن پتروشیمی گچساران از وزارت نفت در سالجاری گرفته شده که عملیات اجرایی این طرح بزودی آغاز خواهد شد.

تاجگردون اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح اقتصادی را بیش از 600 تا 650 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار، عملیات این طرح بزودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات طرح تولید اسید فرمیک و اسید استیک در زمان سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان آغاز شد.

تاجگردون ابراز کرد: محصولات تولیدی این طرح در چرم سازی، نساجی و خوراک دام و به عنوان آنتی بیوتیک و ماده ضد باکتری و جلوگیری از قارچ استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواد و خوراک اولیه این طرح گاز طبیعی است افزود: محصولات این طرح به کشورهای پاکستان، ترکیه و هندوستان صادر خواهد شد.

تاجگردون ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از 700نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی میزان تولید این طرح در فاز نخست را پنج هزار تن اسید فورمیک و چهار هزار و 500 تن متیل استات ذکر کرد و گفت: این طرح اقتصادی با سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

تاجگردون ادامه داد: عملیات اجرایی طرح مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز کرد: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

تاجگردون اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است.

وی گفت: راه اندازی این واحد تولیدی بزرگ می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم ، سالانه یک میلیون اتیلن را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی کند.

وی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت 157 هکتار در حال ساخت است.

تاجگردون اخد مجوز واحدهای پرورش شتر مرغ، نیروگاه برق برای تامین برق صنعتی از دیگر تلاش های انجام شده برای ایجاد فرصت های شغلی است.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران که دومین تولید کننده نفت ایران است در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.