بیش از 3هزار نفر در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از سه هزار نفر در روستاهای استان در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

فرج اله راد با اشاره به نقش و اهمیت آموزش مهارت های روستایی، افزود: سازمان فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در بخش روستایی دوره های آموزش فنی و حرفه ای ارائه می کند.

وی ادامه داد: هدف از این آموزش ها این است که نیروهای فعال کار روستاها پس از کسب مهارت با توجه به ظرفیت های موجود در خود روستاها مشغول به فعالیت های تولیدی شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه اولویت آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها، مناطق عشایری، شهرهایی که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ندارند و حاشیه شهرهای بزرگ است گفت: با توجه به نیازسنجی هایی که هرساله انجام می شود مکان های هدف مشخص و اولویت بندی می شوند.

راد با بیان اینکه توجه به بازار مصرف، شرایط اقلیمی و درخواست متقاضیان در شش ماهه اول سال جاری 3010 نفر در روستاهای استان در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند افزود: امیدواریم که بتوانیم در راستای افزایش مهارت روستاییان و ارائه آموزش هایی که به ایجاد اشتغال در روستاها بیانجامد، گام های موثری برداریم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.