سفیر بلغارستان در بازدید از شماری از واحدهای تولیدی گفت: امکانات وسیعی برای همکاری با واحدهای تولیدی این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هریستو پولنداکف در بازدید از کارخانه دنا صنعت یاسوج اظهار داشت: این کارخانه دارای ماشین آلات مدرن و محصولات با کیفیتی است که می‌تواند زمینه ساز همکاری با شرکت‌های خارجی باشد.

وی گفت: برخی از شرکت‌های عمرانی و تولیدی می‌توانند مشتری یا شریک این واحد صنعتی باشند.

پولنداکف بیان کرد: به نظر می‌رسد امکانات وسیعی برای همکاری و مشارکت با این گونه واحدهای موفق وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: پس از بررسی نیازهای داخلی کشور بلغارستان و ظرفیت‌های خوب این واحد صنعتی می‌توان برای عقد قراردادهای واردات یا مشارکت در توسعه و ساخت اقدام کرد.

مدیر عامل شرکت تولیدی دنا صنعت یاسوج نیزگفت: این کارخانه فعال در زمینه تولید لوله‌های پلیمری از جمله واحدهای مهم خاورمیانه است.

لهراسب باقری بیان کرد: 217 نوع محصول در این کارخانه تولید می‌شود که لوله‌های کامپوزیتی آن جایگاه سوم جهان پس از آمریکا و آلمان را دارد.

وی عنوان کرد: این شرکت محصولات خود را علاوه بر مصرف داخلی به برخی کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌کند و آماده تأمین نیازهای طرح‌های عمرانی کشور بلغارستان است.

سفیر بلغارستان به همراه رایزن اقتصادی سفارت این کشور در ایران و شماری از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی علاوه بر واحد تولیدی دنا صنعت، از کارخانه‌های زردبند، سینره، کوبودنا و گلخانه فتحی که از صادرکننده‌های موفق کهگیلویه و بویراحمد هستند بازدید کرد.

هریستو پولنداکف، سفیر بلغارستان در ایران و تسوتان الکسوف، رایزن بازرگانی سفارت این کشور که از روز گذشته در استان حضور دارند، در این مدت علاوه بر بازدید از طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری با مسئولان سیاسی و فعالان بخش خصوصی نیز دیدار کردند.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن شهر صوفیه و جمعیتش افزون بر هفت میلیون نفر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.