مسئولان کهگیلویه و بویراحمد زمینه های حمایت و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بلغاری را فراهم کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در جلسه فعالان اقتصادی برتر کهگیلویه وبویراحمد با هیئت بلغارستانی گفت: این استان برای جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از ظرفیت های خدادادی اش ، در زمینه صنایع تبدیلی نیاز مبرم به سرمایه گذاری دارد و به همین دلیل، مسئولان کهگیلویه وبویراحمد زمینه لازم برای حمایت و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بلغاری را فراهم کرده اند.

جبار کیانی پور همچنین بر تسهیل در صدور روادید از سوی بلغارستان برای تولیدکنندگان کهگیلویه وبویراحمد و برگزاری نمایشگاه هایی از تولیدات استان دراین کشور تاکید کرد.

پولنداکف سفیر بلغارستان در ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بلغارستان با تولید سالانه 1600 لیتر عصاره از گل رز در این زمینه می تواند از گل های رز تولیدی استان استفاده کند گفت: گیاهان دارویی و تولید آرد ونان بلوط از دیگر ظرفیت های این استان است که می تواند زمینه همکاری های بیشتر دوسویه باشد.

دراین جلسه تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید عصاره و لوازم بهداشتی و آرایشی از گیاهان دارویی،تولید کنندگان عسل،گز،نان دارو، و بزرگترین شرکت های دانش بنیان و فعالان اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد ویژگی های محصولات خود را به هیات بلغاری معرفی کردند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.