معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:ظرفیت رودخانه بشاریاسوج برای احداث مزارع پرورش ماهی تکمیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سومین نشست شورای حفاظت منابع آب استان با هدف بررسی مصوبات نشست های گذشته،تعیین و تکلیف طرح های پرورش ماهی اطراف رودخانه بشار یاسوج و واحد های شن و ماسه برگزار شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در این نشست با بیان اینکه 252 حلقه چاه غیر مجاز آب در استان حفر شده گفت: طی دو سال اخیر 170 حلقه از این تعداد چاه مسدود شدند.


رسول فرهادی از اعطای 220 مجوز طرح پرورش ماهی خبر داد و افزود: برای این تعداد طرح پرورش ماهی 2 میلیارد متر مکعب آب اختصاص داده شد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: از 220 مزرعه پرورش ماهی 170 مزرعه در حاشیه رودخانه بشار در یاسوج قرار دارد و 160 متقاضی مزرعه پرورش ماهی نیز در نوبت دریافت مجوز قرار دارند که بعد از مطالعه و بررسی در بخش آب مجوز برای آنان صادر می شود.


علی داودی مهر افزود:به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توصیه می شود برای کارخانه هایی که پایین تر از پل منطقه ی مختار قرار دارند بدون هماهنگی با دستگاه های مربوطه مجوز صادر نکند.


وی به نبود ظرفیت برای راه اندازی مزارع پرورش ماهی در حاشیه این رودخانه خبر داد و گفت: ظرفیت احداث مزرعه ماهی در حاشیه این رودخانه تکمیل شده است.


معاون عمرانی استاندار هم با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم در زمینه پرورش آبزیان را در کشور دارد گفت: بدون ارزیابی و بررسی منابع آب به ویژه در حاشیه رودخانه بشار و سرشاخه های آن برای احداث مزارع پرورش ماهی مجوز صادر نمی شود.


پژمان نیک اقبالی در خصوص تعیین و تکلیف کارخانه های شن و ماسه گفت:فرصتی دو ساله از سوی استاندار برای جمع آوری کارخانه های شن و ماسه مشخص شد و ضروری است تا این تاریخ این کارخانه ها تعیین و تکلیف شوند.





انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.