همدان؛

نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر این جشنواره در همدان خبر داد.

نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی آشنادوست با اشاره به اینکه  نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره  همزمان با برگزاری این رویداد هنری از ٢٢ آذر در همدان آغاز به کار می‌کند و تا پایان جشنواره برپا خواهد بود افزود: ا از آنجاکه تعدادی از دوستان هنرمند و علاقه‌مندان، امکان حضور در همدان را ندارند، قرار است این نمایشگاه بعد از جشنواره  در تهران نیز برپا شود و در حال حاضر مشغول رایزنی با گالری‌های تهران هستیم.

وی به پیشینه برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد واظهار داشت: نمایشگاه عکس وپوستر سال گذشته برای نخستین باراین بخش به جشنواره اضافه شد وبا توجه به استقبال دوستان شرکت کننده، امسال نیز دومین نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره بشکل بین المللی برگزار خواهد شد.

وی به  دعوت از هنرمندان خارجی برای شرکت در این نمایشگاه اشاره کرد وادامه داد: با توجه به نوپا بودن این بخش، قرار شد برای پرهیز از موازی کاری، فراخوان بخش پوستر و عکس از طریق بخش بین‌الملل جشنواره به سفارتخانه‌های مختلف ارسال شود.

این مسئول  با تاکید بر اهمیت برگزاری مسابقه پوستر و عکس در جشنواره‌های تئاتری خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای مجازی امکان تبلیغات گستره‌ای را برای تئاتر فراهم کرده  است اما باید گفت رویکردهای تئاتر ما با دنیا متفاوت است و به دلیل نیازی که تئاتر ما به پوستر و عکس دارد، عکاسی تئاتر در کشور ما هم متفاوت‌ترین نوع عکاسی است اما دراین میان، همیشه حوزه تئاتر کودک و نوجوان، مظلوم واقع شده است، به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی به رونق گیشه تئاترهای کودک و نوجوان کمک می‌‍‌‌‌کند.

مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: دو دوره پیش هم شاهد بودیم انتشار عکس  و پوسترهای جشنواره در فضای مجازی به رونق بیشتر سالن‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمک کرد.

مهدی آشنادوست در پایان گفت: فرصت ارسال آثار به این بخش از جشنواره تا روز ١٣ آذر ماه است و تمدید نخواهد شد.

داوران بخش عکس در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، حمید جبلی، سیامک زمردی مطلق و سیف‌الله صمدیان هستند.

همچنین آرش تنهایی، قباد شیوا و امیر اسمی داوری بخش پوستر جشنواره را بر عهده دارند همچنین بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ٢١ تا ٢٧ آذرماه در همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.