مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: داشتن شغل شرافتمندانه برای معلولان می‎تواند مولد خدمت توسعه بشری و اهداف آن باشد.

شغل شرافتمندانه برای معلولان مولد خدمت توسعه بشری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی در مراسم روز جهانی معلولان در همدان اظهار کرد: باید بدانیم که آموزش و پرورش اگر درست مورد استفاده و توجه قرار گیرد، یک فرصت برای بروز و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی و عادی است.

وی با بیان اینکه اگر از ظرفیت آموزش و پرورش درست استفاده نشود همین فرصت برای دانش‌آموزان به تهدید تبدیل می‌شود، افزود: دانش‌آموزان و افراد موجود در سطح جامعه استعدادها و نیازهای متفاوتی دارند که آموزش و پرورش باید متناسب با این توانمندی‌ها و استعدادها بسترهای لازم را برای رشد این افراد در مدارس مختلف فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه هیچ کس نباید به واسطه تفاوت‌هایی که دارد از نعمت آموزش و پرورش در جامعه محروم شود، گفت: وجود مدارس ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی در کشورهای دنیا به این دلیل است که این دانش‎آموزان در این محیط شناخته شوند تا متناسب با توانایی موجود مسیر رشد و بالندگی آنها فراهم شود.

خزاعی ادامه داد: شناخت این توانایی‌ها رسالتی بزرگ بوده که غفلت در این زمینه جفای بزرگی در حق دانش‌آموزان عادی و استثنایی است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های معلم خوب، درک و فهم این تفاوت‌ها در دانش آموزان است، تصریح کرد: هدف یک معلم تشویق برای رسیدن به هدف آموزش دانش‌آموزان استثنایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: باید توجه داشت که هر دانش‌آموزی دارای یک هویت فردی و شخصی است که باید متناسب با آن تربیت متوازن و متعادلی در آموزش و پرورش درخصوص تربیت زیستی و توانمندی جسمی دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی معلولان در سال 2016 که دستیابی به 17 هدف برای آینده‌ای که می‌خواهیم است، خاطرنشان کرد: تحقق این شعارهای 17گانه برای معلولان می‎تواند روند رشد جامعه را زیباتر و آینده بشر را تضمین کند.

خزاعی با اشاره به یکی از این شعارهای 17گانه امسال در روز جهانی معلولان اضافه کرد: پایان دادن به فقر در تمام زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علم و نوآوری و... که محصول استعمار بشری است، باید در جامعه ما تحقق یابد.

وی با بیان اینکه داشتن شغل شرافتمندانه برای معلولان می‎تواند مولد خدمت توسعه بشری و اهداف آن باشد، به یکی دیگر از شعارهای روز جهانی معلولان اشاره کرد و یادآور شد: وجود عدالت جنسیتی یکی دیگر از شعارهای امسال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نیمی از جامعه بشری را زنان تشکیل می‎دهند و نباید از حقوق اولیه خود در جامعه که حق دسترسی به آموزش با کیفیت و برابر در جامعه است، محروم باشند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.