دبیر ستاد اربعین در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران؛

اطلاعاتی از وجود افغانستانی‌ها در میان شهدای حله نیست

دبیرستاد اربعین گفت: به تمامی حادثه دیدگانی که از مسیر قانونی راهی کربلا شده باشند بیمه تعلق می‌گیرد.

اطلاعاتی از وجود افغانستانی‌ها در میان شهدای حله نیستمجید آقابابایی دبیر ستاد اربعین در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان افغانستانی حادثه تروریستی حله عراق اظهار داشت: زائران افغانستانی‌ در داخل یک خودروی ون بودند که با نزدیک شدن به پمپ بنزین دچار حادثه می‌شوند  و همزمان یکی از مسافران به شهادت می‌رسد و بقیه افراد مجروح می‌شوند.

وی افزود: در بین مجروحین یک خانم به علت وخامت حالش در آی سی یو بیمارستان حله بستری شده بود که شب گذشته به نجف و از آنجا به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شد.

دبیر ستاد اربعین اضافه کرد: بقیه مجروحین تبعه افغانستانی هم صبح دیروز به مهران و از آنجا به تهران منتقل شدند که حال عمومیشان خوب است و بیشترشان مرخص شدند و تنها افرادی که احساس ناراحتی دارند تحت درمان هستند.

آقابابایی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی هم شامل زائران ایرانی بوده و در انفجار دچار سوختگی کامل شده و ما فعلا از این موضوع که اتباع افغانستانی هم در میان این شهدای ایرانی باشند یا خیر اطلاعات مشخصی نداریم.

وی درباره وضعیت بیمه حادثه دیدگان نیز خاطر نشان کرد: به حادثه دیدگانی که از مسیر قانونی راهی کربلا شده باشند و دارای ویزا باشند بیمه تعلق می‌گیرد. چرا که هیچ تفاوتی درباره ارائه خدمات به زوار ایرانی و غیرایرایی وجود نداشته و نخواهد داشت.

گفتنی است دو روز پیش طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در پمپ‌بنزینی در منطقه «الشوملی» شهر «الحلة» مرکز استان بابل واقع در جنوب بغداد حداقل 80 نفر شهید و  بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

بمگذاران پمپ‌بنزینی را هدف قرار داده بودند که معمولا زوار ایرانی در راه برگشت از کربلا در آن برای استراحت توقف می‌کنند. شدت انفجار به حدی بود که ساختمان رستوران مجاور پمپ بنزین هم به طور کامل تخریب شده است. برخی شبکه‌های عراقی اعلام کرده‌اند زائران ایرانی ، پاکستانی، عراقی و بحرینی در زمان وقوع انفجار در پمپ‌بنزین یاد شده بوده‌اند و تعداد اتوبوس‌های موجود در این پمپ بنزین (در زمان انفجار) 7 دستگاه بوده که زائران کربلا را به شهرها و کشورهایشان بازمی‌گردانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار