کاملترین مصداق صدقه وقف است که به واسطه آن اصل مال انسان ثابت می ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛خطیب نماز جمعه ی زنجان در خطبه های نماز جمعه قیدار با بیان این که یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمین پایه ریزی سنت حسنه وقف است گفت: نخستین واقف خود پیامبر صلی الله علیه و آله و خاندان آن حضرت می باشند باید پیروان آن ها نیز اقتداء به پیامبر و اهل بیت او کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی ادامه داد: وقف یک سنت حسنه ای است که به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام ان را با تأکیدات فراوان در مسیری روشن و هدفدار قرار داد.

وی با اشاره به شهادت مدرس در 10 آذر ماه خاطر نشان کرد: فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‏اللّه سیدحسن مدرّس از چهره‏های درخشانی است که زندگی و رفتار و نیز جهت‏گیری‏های وی در عرصه سیاسی و اجتماعی می‏تواند برای مشتاقان حق و حقیقت و شیفتگان فضایل، الگوی خوبی باشد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: شجره طیبه بسیج در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی بارها و بارها مدال افتخار را از ولی فقیه زمان دریافت داشته است.

طالبی بیان کرد: به هم آمیختن حق و باطل و آشفته ساختن مرزها و معیارها و زیر پاگذاشتن اصول و انکار مسلّمات دین، موجب می شود عده ای از هدایت دست بشویند و گمراه شوند و در این جا نقش آنان که کار فکری می کنند و با افکار و اندیشه های مردم سروکار دارند، حسّاس تر است.

وی با بیان این که فلسفه سیاسی اسلام نیز قالب «امامت» و «وصایت» را برای تداوم راه پیامبر و استمرار حاکمیت اسلامی پس از رحلت آن حضرت، پیش بینی کرده بود گفت: بارها و بارها آن حضرت، نسبت به جانشینی خویش و وصیّ خود، سخن گفته، رهنمود داده و تکلیف را معیّن کرده بود و اما صریح ترین و اساسی ترین آن حادثه «غدیرخم» بود، آن هم با فرمان صریح و قطعی خداوند که حکم پروردگار را به مردم ابلاغ کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.