رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:حجم تولید محصولات کشاورزی استان از 600 هزار تن در سال در دولت تدبیر و امید به 800 هزار تن رسیده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی از تولید چهار هزار تن حبوبات در سال جاری در استان خبر داد و افزود: این در حالی است که برنامه مصوب تولید حبوبات شامل ماش، لوبیا و عدس سالانه این استان 650 هزار تن تعیین شده است.

حجم تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از 600 هزار تن در سال در دولت تدبیر و امید به 800 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی تولید گندم در سال زراعی جاری را 61 هزار تن اعلام کرد و گفت: دراین استان امسال 67 هزار تن گندم مازاد بر نیاز خرید شده است.

گوهرگانی بیان کرد: این استان در سال جاری با خرید 10 هزار و 300 تن گندم بذری از ارقام اصلاح شده، مادری و گواهی شده از برنامه مصوب نیز جلوتر است.

وی گفت: ظرفیت تولید سالانه گوشت سفید در این استان سالانه 9 هزار تن است که توسعه و تحقق اهداف اقتصادی این بخش به دلیل رکود واحدهای تولیدی و ناتوانی در تأمین و جذب اعتبار نیازمند تلاش و جذب سرمایه است.

گوهرگانی با بیان اینکه در بخش تولید گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد از برنامه جلوتر است، اظهار داشت: سالانه 2.2 میلیون نهال و قلمه گل رز و گل محمدی برای استان پیش بینی شده است در حالی که هم اکنون سالانه 14 میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود.

تا سال 92 میزان تولید گل شاخه بریده در کهگیلویه و بویراحمد 6 میلیون شاخه بود.

گوهرگانی با بیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در 29 سرفصل تدوین شده و تلاش برای تحقق این برنامه در اولویت قرار دارد، گفت: اجرای طرح‌های تأمین آب به تحقق این برنامه‌ها کمک می‌کند.

تکمیل و اجرای 80 طرح متوسط و کوچک تأمین آب در کهگیلویه و بویراحمد به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با 160 هزار هکتار زمین کشاورزی،41 هزار هکتار باغ، بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی سردابی و 2 میلیون واحد دامی 27 درصد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را داراست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.