در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از حضور 297 روحانی امام جماعت در مدارس استان خبر داده شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کمیته مشترک همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که مسؤولانی از حوزه علمیه استان و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و معاون پرورشی و برخی مسوولان دیگر حضور داشتند راه‌های همکاری بیشتر میان حوزه و آموزش و پرورش و مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدجواد جعفری مدیر حوزه علمیه خواهران یاسوج با بیان اینکه حوزه‌های علمیه می‌توانند بهترین همکار برای آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشند اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان در این زمینه آماده هرگونه ارائه راهکار و همچنین همکاری هستند.

این مسؤول گفت: بر همین اساس آمادگی آسیب‌شناسی در حوزه تربیتی برای تعداد 120 هزار دانش‌آموز هم استانی نیز وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یاسوج با بیان اینکه آسیب‌شناسی با حضور روحانیون در مدارس انجام می‌شود، اظهار کرد: با چنین همکاری‌هایی است که قادر به پی بردن به آسیب‌های اجتماعی هستیم و بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب و چاره‌جویی بیشتر و بهتر به رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی به برخی همکاری‌های میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بسیاری از مدارس شبانه‌روی استان روحانی تمام وقت مشغول به همکاری با آموزش و پرورش است.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر در 15 مدرسه شبانه‌روزی روحانیون به صورت تمام وقت حضور دارند، تصریح کرد: طرح مدرسه امین را در برخی از شهرهای استان با حضور روحانیون در حال اجرا داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با حائز اهمیت دانستن همکاری‌های میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: باید از این ظرفیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی استفاده کرد.

هادی زارع‌پور گفت: بر همین اساس همه عزم خود را برای این همکاری به کار گرفته‌ایم و سعی خواهیم کرد از ظرفیت روحانیت برای پبشبرد اهداف تربیتی و پرورشی بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در مدارس استان از وجود امام جماعت روحانی برای برگزاری نماز جماعت استفاده می‌شود که 297 روحانی این کار را در مدارس انجام می‌دهند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.