مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکی استان از احتمال انتقال بیماری آنفولانزا از طریق مرغ زنده وپرندگان به انسان هشدارداد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل دامپزشکی استان در نشست پیشگیری از بیماری آنفولانزا در استان با اشاره به اینکه آنفولانزا پارسال در استان تلفات زیادی داشته است گفت: تلاش همه دستگاههای اجرایی  برای اجرای طرح های پیشگیرانه ضروری است.

 بهمنش با بیان اینکه این بیماری دو نوع H و N است افزود:امسال هم احتمال سرایت این بیماری از طریق پرنده ها به انسان بسیار محتمل است.


وی کنترل بهداشتی خودروهای انتقال پرنده ها و مرغ زنده،ممنوع بودن انتقال پرنده ها ازدیگر استانها به کهگیلویه و بویراحمد و ممنوع شدن انتقال واستفاده از مرغ زنده را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.


مدیرکل دامپزشکی استان ضمن هشدار درخصوص خرید مرغ زنده گفت: عاملان نگهداری مرغ های خانگی و مرغداری ها در صورت مشاهده ی هرگونه بیماری به دامپزشکی مراجعه کنند.


محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: با مشاهده ی این بیماری درکشورهای اروپایی و در برخی کشور های همسایه ضروری است که راه های پیشگیری و درمان جدی گرفته شود.


بازسازی و تجهیز مرکز بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان برای درمان ویروس آنفولانزا ازدیگر مصوبات این نشست بود.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.