رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور از تحصیل ۱۲ هزار طلبه غیر ایرانی از ۱۰۰ کشور جهان در حوزه‌های علمیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید حسن ربانی در نشست هماهنگی برای رفع مشکل مسکن طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ماموریت این مرکز ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به طلاب و خانواده‌های آنان است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور بر تبیین بیشتر رسالت‌های این مرکز تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم و مسؤولان اجرایی در استان‌های مختلف کشور با وظایف و ماموریت‌های این مرکز آشنایی چندانی ندارند.

وی تصریح کرد: همین تبیین وظایف و رسالت‌های این مرکز خدماتی باعث افزایش همکاری و تعامل مردم با مرکز می‌شود و در ایجاد این تعامل موثر است.

ربانی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات روحانیون گفت: احترام به روحانیون احترام به عالمان دینی است چراکه عالمان دینی مروجان دین و احکام دینی هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تحصیل 12هزار طلبه غیر ایرانی از 100 کشور جهان در حوزه‌های علمیه کشور گفت: در سایه دین می‌توان به آرامش و امنیت دست پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش دین در کاهش مفاسد افزود: دین و آموزه‌های دینی در کاهش مفاسد، ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش جرایم موثر است که دین انگیزه‌های ایمانی ملت ایران را در مقابل دشمنان مقاوم کرده است.

ربانی خاطرنشان کرد: خدمت به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در کشور به منزله حفظ اخلاق و معنویت و خدمت به دین اسلام است و طلاب و روحانیون به عنوان سربازان دین وظیفه ترویج احکام الهی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در حد توان از طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنها در زمینه‌های خدمات بهداشتی، درمانی، رفاهی و معیشتی حمایت می‌کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.