مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از اعزام 635 مبلغ دینی به نقاط مختلف این استان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام حمید برازش افزود: 250 نفر از این تعداد روحانی مبلغ غیربومی و از حوزه علمیه قم و مابقی نیز بومی هستند.

وی پاسخگویی به شبهات دینی،تحکیم مبانی دینی و اعتقادی خانواده ها ،تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تشریح مبانی انقلاب اسلامی بویژه جایگاه والای ولایت فقیه را از جمله وظایف و رسالت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان ااعلام کرد.

برازش تصریح کرد: البته تبلیغ و تبیین مبانی اعتقادی و دینی از سوی روحانیون و طلاب نیز باید متناسب با نیاز روز جامعه و مخاطبان باشد.

وی مهارت در سخنوری، شناسایی مخاطبان، آشنا به علوم و فنون روز و مردمی بودن را نیز از جمله ویژگی های بارز و ضروری در وجود یک مبلغ دینی دانست.

برازش یاداور شد: تبلیغ و تبیین صحیح مبانی دینی و اسلامی مناسب ترین راه برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است.

وی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در بیش از 200 مسجد این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برازش یکی از دغدغه های اساسی در حوزه تبلیغات اسلامی را کمبود اعتبار دانست و گفت: برای تامین حق الزحمه 210 روحانی فعال در مساجد این استان سالانه به بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون 700 مسجد، 51 خانه عالم و 480 خانه قرآنی با مشارکت مردم و خیران در این استان مشغول فعالیت های فرهنگی، قرآنی و دینی هستند.

امام جمعه موقت یاسوج نیز کمبود مبلغان دینی و آشنایی ناکافی برخی از روحانیون و طلاب به مبانی و اندیشه های اصلی دینی و اسلامی را از مشکلات و دغدغه های جدی در حوزه تبلیغات و تبیین مبانی اسلام در این استان دانست.

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم افزود: چنانچه مبانی دینی ، اعتقادی و اندیشه های اسلام به نحو مطلوب و اثرگذار به جامعه تفهیم و تبلیغ شود به همان میزان نیز معضلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: افزایش روزافزون معضلات و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه و خانواده ها نیز تا حدود زیادی ناشی از تبیین ناصحیح احکام دینی است.

وی ورود برخی فرقه های مذهبی و انحرافات دینی را از مهمترین آسیب های جدی فراروی مبانی اسلامی و اعتقادی دانست و گفت: مبلغان دینی و روحانیون نیز باید به نحو مطلوب خانواده ها بویژه جوانان را نسبت به خطرات ظهور این گونه فرقه های نوظهور آشنا کنند

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.