دولت اسپانیا نسبت به قصد روسیه برای خروج از دادگاه کیفری بین المللی ابراز نگرانی‌ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افه، وزارت خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه روسیه اساسنامه عضویت در دادگاه را تصویب نکرده و در نتیجه بخشی از آن را تشکیل نمی‌ دهد اما این تصمیم، آرمان های جهان شمولی دادگاه کیفری بین المللی را تضعیف می‌ کند.

بیانیه ادامه می‌ دهد: اسپانیا که ابزارهای بین المللی تنظیم کننده جنایات که دادگاه کیفری بین المللی از آن خبر دارد را تصویب کرده و قاطعانه از کار این نهاد از زمان اجرا شدن اساسنامه حمایت کرده، بر تعهد خود با دادگاه و توابعی که به عنوان نهاد جهانی‌ که علیه مصونیت جدیترین جرایم اعمال می‌ کند ، تاکید دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه دستور لغو امضای اساسنامه رم از سوی روسیه را داد.

روسیه اساسنامه رم را در سال 2000 امضا کرد اما هیچ وقت آن را همانند 123 کشور دیگر تصویب نکرد. این در حالی است که آمریکا چین و رژیم صهیونیستی آن را امضا نکرده اند.

با این تصمیم، هیچ شهروند روسی از سوی دادگاه کیفری بین المللی به دلیل جنایات جنگی و نسل کشی‌ محاکمه‌ نخواهد شد مگر اینکه یک قطعنامه از سوی سازمان ملل وجود داشته باشد که روسیه در آنجا حق وتو دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
اولین کشوری که امضاء می کند کشورهای مستعمره هستند و از خود اختیاری ندارند و اخرین کشورها کشورهایی هستند که استعمار گرند و ان را امضاء نمی کنند چون خود این قانونها را می نویستند و از جزئیات ان واقفند و جالب است که این قانونها از لحاظ روانی سایر کشورها تصویب می کنند که بتوانند علیه کشورهای زورگو که عضو ان نمی شوند شکایت کنند بر عکس انها که عضو نیستند از کشورها با همین قانونها شکایت می کنند و چقدر دولتها احمق هستند که ان را تصویب می کنند دادگاههایی باید باشد که قانون ان از بطن همه کشور ها وخودجوش بوجود اید نه تعدادی کشور برای دیگران نسخه بپیچند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
قدرتهای جهانی با حمایت از شهروندانشان به عضویت هر قانون بین المللی در نمی آیند ولی در ایران کسانی بدون مطالعه هر پیمانی غیر بین المللی را امضاء می کنند و به تبعات آن فکر نمی کنند لازم است کمی یاد بگیرند اینقدر به جهانی سازی کمک نکنند
آخرین اخبار