دوازدهمین پارلمان اسپانیا پس از ده ماه بن‌بست سیاسی آغاز بکار کرد.

افتتاح پارلمان اسپانیا پس از 10 ماه بن‌بست سیاسیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون یورونیوز، پارلمان اسپانیا پس از ده ماه بن بست سیاسی با حضور پادشاه این کشور افتتاح شد. 

در مراسم افتتاح پارلمان اسپانیا، «فلیپ ششم»، پادشاه این کشور، گروه‌های سیاسی را به اتحاد و گفتگوی ملی دعوت کرد. در این مراسم خانواده پادشاه اسپانیا نیز حضور داشتند. این کشور شاهد ده ماه بن بست کامل سیاسی بود و سرانجام توانست در چهارم نوامبر سال جاری میلادی، به ریاست «ماریانو راخوی»، رهبر حزب محافظه کار مردم، کابینه جدید را تشکیل دهد. 

فلیپ ششم در جمع نمایندگان پارلمان گفت:« ارزش های اخلاقی باید الهام بخش زندگی عمومی مردم باشند. ما باید نمونه هایی مدنی برای رفتارهای اجتماعی خود بیابیم. زیرا بی عدالتی و فسادی که بر شهروندان ما در سراسر کشور روا شده است، باید با امید به آینده جایگزین شود؛ به گونه ای که در آینده تنها از آنچه که بر آن غلبه کرده ایم، یاد غم انگیزی برجای بماند.» 

در ده ماه گذشته، دو انتخابات در اسپانیا برگزار شد، که در آن هیچ حزبی نتوانست اکثریت مورد نیاز برای تشکیل دولت را به دست آورد و سرانجام شرایط برای تشکیل دولت اقلیت توسط ماریانو راخوی با عدم شرکت حزب سوسیالیست اسپانیا در رای گیری هموار گردید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار