دولت اسپانیا: با پیروزی ترامپ در انتخابات، دوره ای از ناپایداری ها آغاز شد

دولت اسپانیا پیروزی ترامپ را آغاز دوره ای از ناپایداری ها ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دولت اسپانیا  اعلام کرد پیروزی دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا « دوره ای از ناپایداری ها» را آغاز کرده است.

بر این اساس، ایگو مندز دو ویگو -- سخنگوی دولت اسپانیا -- در کنفرانسی مطبوعاتی در پایان شورای وزیران این کشور گفت: واقعیت این است که دوره ای از ناپایداری ها در ارتباط با رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز شده است. 

وی با اشاره به نخستین سخنرانی دونالد ترامپ و دیدار او با باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا در کاخ سفید، افزود: اما «نخستین واکنش» دونالد ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات «در مسیر خوبی» انجام گرفت.

سخنگوی دولت اسپانیا همچنین گفت: ما رئیس جمهور منتخب آمریکا را به لحاظ سیاسی بر اساس آنچه که در طول مبارزات انتخاباتی گفته است، می شناسیم» اما «در طول مبارزات انتخاباتی او گاهی چیزهای گفت که عملی کردن آنها دشوار است. 

سخنگوی دولت اسپانیا افزود: ما منتظر نخستین قدم های رئیس جمهور جدید آمریکا هستیم. مندز دو ویگو تاکید کرد: در همه موارد «آمریکا از سال ها پیش شریکی اجتناب ناپذیر و متحدی راهبردی برای اسپانیا بوده است.

به گفته سخنگوی دولت اسپانیا، دولت محافظه کار ماریانو راخوی روابطی را که دولت سوسیالیست سابق خوزه لوئیس رودریگرز زاپاترو خراب کرده بود و نیروهای اسپانیایی را بدون توافق قبلی با متحدان خود از عراق خارج کرده بود، بازسازی کرده است. 

وی گفت: «موضوعات بسیاری هست که ما باید درباره آنها همکاری کنیم که مبارزه با تروریسم (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و پیمان دو سوی اقیانوس اطلس از آن جمله است. 

پیش تر ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا به دونالد ترامپ پیروزی در انتخابات را تبریک گفت و تمایل خود را برای تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار