به عقیده یک کارشناس نفتی، پیروزی "دونالد ترامپ" می‌تواند زمینه افزایش بهای جهانی طلای سیاه را فراهم کند.

سرانجام نفت با پیروزی ترامپ به کدام سو می‌رود؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛ حلیمه کرافت، ناظر اوپک و رئیس مرکز جهانی استراتژی کالا در بازارهای سرمایه معتقد است پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند با برقراری روابط حسنه با روسیه همراه باشد. این رویه به لغو تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه کرملین و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش انرژی روسیه می شود و افزایش بهای نفت را به دنبال خواهد داشت. سرمایه گذاری های بیشتر در زیرساختهای روسیه قطعا به معنای ظرفیت تولید نفت بیشتر برای بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است.

کرافت در ادامه اظهار داشت: دونالد ترامپ از مخالفان توافق هسته ای ایران است و این خطر وجود دارد که توافق با ایران را به طور کلی لغو کند. این روند باعث بازگشت تحریم های برون مرزی کنگره آمریکا علیه ایران می شود و انگیزه شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران را محدود می کند. در این زمان احتمال کاهش تولید نفت ایران و افزایش تقاضای جهانی برای این کالا وجود دارد.

به عقیده این کارشناس با پیروزی ترامپ و قدرت گرفتن صنعت نفت روسیه، فعالیت اوپک برای جذب بازار نیز وارد مرحله دشوارتری خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار