قم؛

مدعیان دروغین را بشناسیم

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طبق روایات، افشاگری اسرار ظهور حضرت مهدی(عج) توسط عموم جامعه، سه مرتبه تاخیر در قیام را سبب شد، گفت: مدعیان دروغین را بشناسیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدامین بالادستیان شامگاه جمعه در چهارمین کارگاه از دهمین سلسله همایش‌های ملی 313 یار موعود اظهار داشت: علائم و شرایط ظهور به چند بخش از جمله قیام و شرایط برپایی حکومت عدل‌الهی تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به روایات قرآنی و علائم ظهور حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: پنج سال نخست زندگی امام زمان(عج) در زمان حیات امام حسن عسگری بوده که پس از گذر از غیبت صغری و غیبت کبری، ظهور حضرت مهدی(عج) محقق می‌شود.

این کارشناس مباحث دینی تصریح کرد: شرایط قیام حضرت مهدی(عج) چند ماه پس از ظهور فراهم می‌شود و نحوه جنگ حق علیه باطل در این زمان متفاوت است.

بالادستیان ضمن اشاره به 2 مرحله از دوران حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) بیان کرد: حکومت شخص حضرت مهدی (عج) و نیز از حکومت جانشینان ایشان تعبیر به  رجعت است و زمان حکومت عدل الهی (وعده قطعی و حق از سوی خداوند) تا قبل از ظهور زمان مشخصی ندارد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط پایدار ظهور و نیز عدم دوام نشانه‌های آن، یادآور شد: از شرایط ظهور وجود 313 یار موعود است که علاوه بر آن باید سایر شرایط نیز فراهم شود.

بالادستیان تاکید کرد:‌ شرایط ظهور قابل تشخیص نبوده و متغییر است به این معنا که ظهور حضرت محقق شود، اما قیام و خروج سید خراسانی و یا سید یمانی رخ نداده باشد.

به گفته این مسؤول، وظایف همگانی در دوران غیبت، در حقیقت فراهم کردن شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) است که پذیرش و تحقق این شرایط از سوی عموم جامعه با انسجام بیشتری باید ایجاد شود.

این کارشناس مباحث دینی با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر ایجاد شرایط ظهور در سه مرحله از زمان و عدم تحقق آن به واسطه افشاگری اسرار ظهور حضرت مهدی(عج) توسط عموم جامعه که تاخیر در قیام را سبب شده است، گفت: امام زمان(عج) جهان را به عدالت و برابری اداره می‌کنند و مردم باید در حرکت عظیم جهانی، ظرفیت پذیرش(عدالت محوری) این امر را کسب کنند.

مؤلف کتاب نگین آفرینش تاکید کرد: پذیرش عمومی دارای 2 دسته آگاهانه(ایجاد معرفت مهدویت در همه امور زندگی) و اختیاری بوده و لبیک به دعوت حضرت مهدی(عج)بر همگان واجب است.

اساتید کانون تخصصی مهدویت قم یادآور شد: دوران غیبت کبری حضرت مهدی(ع) خاتمه پیدا می‌کند، اما در روز قیامت از سوی خداوند در خصوص وظایف مردم در دوران غیبت امام زمان(عج) سؤال می‌شود.

به گفته این مسؤول، دوران غیبت علاوه بر حضرت ولی‌عصر(ع)، برای تعدادی از پیامبران دیگر از جمله حضرت یونس(ع) نیز طبق فرموده قرآن کریم رخ داده است که سبب پذیرش همگانی آن اجباری از سوی جامعه است.

بالادستیان تاکید کرد: آمادگی عمومی در ظهور حضرت متفاوت و مغایر با ترویج خرافات و اشاعه فحشا، شهوات و... است که در واقع اولویت‌ها را تخریب می‌کند، در حالی که زمینه‌سازی برای شرایط ظهور حضرت مهدی(ع) و تحقق عدل‌الهی در جهان داری حساسیت و ظرافت‌های خاصی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 72 نفر یار وفادار امام حسین (ع) در مقابل خیل نامه‌های کوفیان قابل قیاس نبود، افزود: در زمینه پذیرش عمومی، تعداد یاران ائمه (ع) از جمله با ویژگی‌های بصیرت‌افزایی و... برای ایجاد شرایط ظهور حضرت مهدی(ع) دارای اهمیت است.

استاد حوزه علمیه قم تقویت باور مهدویت را از علائم و شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان و بیان کرد: اعتقاد به نشانه‌های ظهور از جمله ترویج امید در جامعه، دارای فواید بسیار و ارزشمندی دارد.

این مسؤول، اظهار داشت: ایجاد شرایط آمادگی ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) در آحاد جامعه و شناخت از مدعیان دروغین از دیگر شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) است و منتظران امام زمان(عج) در طول زمان با ایمانی راسخ به این مسئله اعتقاد دارند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، سخنرانی ، استاد ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار