معاون امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روند تهیه تعرفه عوارض شهری در استان نامطلوب است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد در همایش کارشناسان امور اداری و مالی شهرداری های تابعه استان روند تهیه تعرفه عوارض شهری را نامطلوب دانست و گفت: عدم ارائه و تصویب به موقع تعرفه عوارض و بودجه شهرداری ها و شوراهای اسلامی از نقاط ضعف آنها است.

علی عسکری عوارض شهرداری ها را در برخی موارد غیرواقع بینانه دانست و افزود: مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط برای تنظیم نرخنامه عوارض و شفاف سازی و رفع ابهام برای شهروندان به موقع انجام شود.

وی کمرنگ بودن مبحث حسابرسی شهرداری ها را از دیگر نقاط ضعف حوزه مالی بیان کرد و ادامه داد: هر چند انتخاب حسابرس معتبر وذی صلاح از وظایف شورای اسلامی است، اما بهتر است که حوزه های امور مالی شهرداری ها پیش قدم و خواستار حسابرسی سالانه باشند.

معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: حوزه های امور مالی شهرداری ها به موقع گزارش عملکرد مالی تکمیلی سالیانه را به فرمانداری ها و استانداری اعلام کنند.

عسکری تدوین، تهیه و تصویب بودجه های سالانه شهرداری ها و شوراهای اسلامی را لازمه استفاده از منابع مالی شهرداری ها بیان کرد و با اشاره به اینکه، ضوابط بودجه سال 95 به شهرداریها ابلاغ شده است، خواستار تهیه به موقع سند و تامین بودجه شد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.