شیراز؛

تشکیل نخستین زنجیره خرما در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از تشکیل نخستین زنجیره خرما در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در جلسه شورای اداری در شهرستان جهرم قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه طی 3 سال اخیر کارخانجات سورت و بسته بندی در شهرستان جهرم با سرعتی خوب در حال راه اندازی است افزود: طی یک سال اخیر 24 مورد از این صنایع در این شهرستان به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر 45 واحد فعال در این شهرستان مشغول به کار هستند.
وی ادمه داد: امیدواریم که با ارزش افزوده بیشتری بتوانیم محصولات بسیار خوبی که در این شهرستان تولید می شود، از جمله مرکبات و خرما را صادر کرده و ارزش افزوده بیشتری داشته و درآمد بیشتری را برای کشاورزان رقم بزنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در این سازمان به دنبال تشکیل نخستین زنجیره تولید خرما در استان هستیم.
قاسمی تصریح کرد: در خصوص صنعت طیور، سامانه ثبت جوجه ریزی و سامان دهی طیور توسط این سازمان راه اندازی شده است.
وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی خرید مرغ به هر میزان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ از خط 2 کشتارگاه، 68 هزار ریال و به غیر از آن هر کیلو 65 هزار ریال توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می شود، ضمن اینکه صادرات این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات مرغداری به 128 طرح به مبلغ 39 میلیارد تومان که 37 میلیارد آن سرمایه در گردش و 2 میلیارد باقیمانده به بانک معرفی شده است ادامه داد: تسهیلات معرفی شده توسط بانک ها از اواخر شهریور ماه در حال پرداخت است.
انتهای پیام/ن

برچسب ها: تشکیل ، نخستین ، زنجیره ، خرما ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.