210شرکت دانش بنیان در استان فارس فعال است، که با ورود سرمایه‌گذاران در طرح های تولیدی بسیاری از این محصولات به تولید انبوه می رسد.

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در نشست شورای اداری استان با حضور رؤسای پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و ستاد اقامه نماز فارس، سید محمد علی افشانی استاندار فارس توجه به بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری را بسترساز پیشگیری از مهاجرت نخبگان از کشور عنوان کرد و گفت: توجه به نخبگان و تولید علم  بوسیله آنان و تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت، مهاجرت نخبگان از کشور را که در دوره‌ای شتاب زیادی داشته است، را کند می کند.
افشانی افزود: امروز دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ های دولتی در استان فارس حق ندارند محصولی را که در فارس تولید می‌شود، از سایر استان‌ها خریداری کنند و تامین نیازها از محل محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان باید یکی از اولویت‌ها باشد.  
وی با بیان اینکه از 16 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای رونق 7 هزار و 500 واحد تولیدی در کشور پیش‌بینی شده بود، طبق آمار موجود روی سایت بهین‌یاب، فارس با 243 طرح و 307 میلیارد تومان همچنان در جذب این اعتبارات اول است، تصریح کرد: 625 طرح دیگر هم تصویب و به شعب بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌، که در آینده نزدیک تسهیلات مورد نظر آنان نیز پرداخت می‌شود.  
همچنین فرید مُر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس از آغاز به کار یک بازار اینترنتی در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: این بازار اینترنتی از نیمه دوم آبان فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی ادامه داد: در این بازار امکان خرید و فروش کالا به 20 زبان دنیا به صورت آنلاین فراهم شده است.
حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان نیز تصریح کرد: حمایت‌های متنوع، اهدا جایزه تجاری سازی، حمایت از رویدادهای کارآفرینی و حمایت از طرح‌های 14 گانه استانی که به تجاری سازی می رسند، از مهمترین برنامه‌هایی است که در راستای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای ارزیابی، هدایت، جذب، حفظ و به کارگیری نیروهای نخبه استان فارس اجرا شده است.
وی افزود: برای تکریم دکتر ملک‌حسینی و 4 شیمی‌دان برتر استان فارس با هدف تجلیل از چهره‌های نخبه و ترویج رمز موفقیت نخبگان مطرح در دی‌ ماه امسال یک مراسم بین المللی برگزار می شود.
حجت الاسلام علی سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان نیز گفت: امسال در ارزیابی کشوری 15 اداره کل استان، رتبه برتر در اقامه نماز را کسب کرده اند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار