آیین تجلیل از بنیانگذار رشته آسم و آلرژی جنوب کشور، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا امین، فارغ‌التحصیل سال 1342 از دانشکده پزشکی شیراز است که پس از رفتن به خارج از کشور و دریافت مدارک تخصصی اطفال و رشته‌های آلرژی و ایمونولوژی، در سال 1352 به‌عنوان استادیار در دانشکده پزشکی شیراز، مشغول به فعالیت شد.
از آن سال استاد امین برای درمان بیماران و آموزش و تربیت دانشجویان و رزیدنت‌های فلوشیپ تلاش کرد که هم‌ اکنون بسیاری از استادان برجسته کشور، از شاگردان او هستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان گفت: من یکی از دانشجو های استاد امین بودم که در تمام دوران دانشجویی، جز خوبی، دلسوزی و مهربانی در این استاد ندیدم و حتی یک‌ کلام تند از او نشنیدم.
رضا ملک‌ زاده، افزود: تمام اساتیدی که فارغ‌ التحصیل شیراز هستند، خاطره خوبی از استاد امین دارند و خود را مدیون زحمات و تلاش‌ های شبانه‌ روزی او می‌ دانند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به استاد امین به دلیل خدمات نیک و ارزنده‌ای که انجام داد، تبریک گفت و از خداوند منان، خواستار عمر طولانی و سلامتی برای او و خانواده‌ وی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین بابیان اینکه استادی در مورد مسائل علمی نیست، گفت: لازمه آموزش پزشکی، یادگرفتن اخلاق، مرام، نوع رفتار با بیمار، همراهان، همکاران و دانشجویان، است.
محمدهادی ایمانیه، افزود: امثال استاد امین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در رشته اطفال، به حد مطلوب رساند که در کشور جایگاه برتری داریم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار