دبیر ستاد پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزیده شدن دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر کشور در پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدرضا عالی منش دبیر ستاد پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور در موضوع پدافند غیرعامل، موفق به کسب عنوان دانشگاه برتر کشور شد، افزود: مجموعه اقدامات صورت گرفته در ستاد پدافند غیرعامل و برنامه ریزی دقیق این ستاد در مواجهه با حوادث احتمالی و حمایت های داخلی در دانشگاه از این امر، به دلیل اهمیت آن در سلامت مردم، موجب شد تا بتوانیم به این موفقیت دست یابیم.
او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "تأكيد مي كنم كه بايد تدابير كارساز در باب پدافند غيرعامل را عملي كنيد."، گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و نظر به تاکیدات ایشان مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات و محورهای نفوذ دشمن و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با عزمی مصمم در این راستا گام برداشته و کوشیده تا به سهم خود با برنامه ریزی دقیق و مدون خود، به این فرامین عمل کند.
دکتر عالی منش با اشاره به نامگذاری دوم تا هشتم آبان به نام هفته پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه معرفی کرد که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش  آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می شود.
دبیر ستاد پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این دانشگاه در طول یک سال گذشته، فعالیت های بسیاری را در این زمینه داشته است، گفت: بررسی ایمنی بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در سه بعد ایمنی سازه ای، ایمنی غیر سازه ای و عملکرد، در برابر پدیده های طبیعی و حوادث انسان ساخت، ارزیابی مخاطره ها در بیمارستان های زیرمجموعه و بازنگری و طراحی مجدد سامانه فرماندهی حادثه دانشگاه، برگزاری کلاس های آموزشی متعدد برای کارکنان در زمینه مراقبت، درمان و پیشگیری از ورود این ویروس به جامعه، از جمله اقدامات دانشگاه در این زمینه بوده است.
او هماهنگی و برنامه ریزی امور مربوط به سلامت زائران در مراسم اربعین سال گذشته را از جمله تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا برشمرد و اضافه کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه، تیمی 16 نفره شامل پزشکان متخصص و پرستار و نیروی اتاق عمل به بیمارستان مهران و سه آمبولانس و 9 تکنسین اورژانس به اهواز اعزام شدند؛ از طرفی ضمن تشکیل و آماده باش تیم واکنش سریع اورژانس هوایی، دو تیم بهداشتی به چزابه اعزام شدند.  
دکتر عالی منش ادامه داد: ایجاد دو کمپ سلامت در مرز ورودی استان نیز در همین راستا تشکیل شد که زائران از نظر ابتلا به آنفلونزا، غربالگری شدند و اطلاعات آموزشی لازم به افراد ارائه شد؛ روند ابتلا به بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوانزا علاوه بر فارس، در بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به صورت مرتب پایش می شد.  
دبیر ستاد پدافند غیرعامل دانشگاه از تشکیل 9 نشست کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک استان فارس به مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 94 خبر داد که 61 مصوبه به همراه داشته است و افزود: امید است با تداوم برنامه های این کارگروه در امسال نیز بتوانیم در عمل به موضوع پدافند غیرعامل، سهیم باشیم.
او ادامه داد: همچنین امسال، بررسی میزان خطرپذیری سایر مراکز درمانی غیربیمارستانی، ارزیابی ظرفیت درمانی موجود، برگزاری مانورهای سنجش و ارتقای آمادگی و برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی، انجام می شود.
در این رتبه بندی، دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، قزوین و کرمان به عنوان دانشگاه های برتر کشور در پدافند غیرعامل معرفی شدند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.