فشار خون بالا به عنوان مهم‌ترین عامل خطر در بروز سکته مغزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ راحله نظری کارشناس واحد مبارزه با بیماری ‌های غیرواگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: تمام افراد به ویژه افراد بالای 30 سال، برای غربالگری و آگاهی از میزان فشارخون خود، لازم است به پزشک خانواده، مراجعه کنند.
وی افزود: اکسیژن و گلوکز کافی باید همواره از راه جریان خون در اختیار سلول ‌های مغزی قرار گیرد و اگر سلول ‌های مغز به علت پارگی سرخرگ ‌های مغزی و یا انسداد آن برای دریافت اکسیژن و گلوکز مشکل پیدا کنند، از بین می روند و سکته مغزی رخ می ‌دهد.
نظری دیابت را عاملی دیگر در این زمینه برشمرد و افزود: کم تحرکی و چاقی باعث دیابت و فشار خون بالا شده و می تواند سبب خطر بروز سکته مغزی شود.
نظری تصریح کرد: افراد برای پیشگیری از عارضه خطرناک سکته مغزی، هر ماه از سوی مراقب سلامت و هر سه ماه از سوی پزشک، مراقبت می شوند که در این مراقبت ‌ها، شیوه زندگی سالم به افراد آموزش و اندازه‌گیری دوره ‌ای و منظم فشارخون، قد، وزن، دور کمر، میزان چربی خون، قند خون و بررسی عملکرد کلیه، به صورت صحیح و با همکاری مراقب سلامت و پزشک خانواده برای این افراد انجام می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار