در هفته‌ای که گذشت تئاتر شاهد درگذشت سعید کشن فلاح کارگردان پیشکسوت تئاتر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که برای تئاتر گذشت شاهد درگذشت کارگردان پیشکسوت تئاتر، فروش بالای یک نمایش و اخباری از سوگواره هنرهای نمایشی بودیم.

*نمایش «پزشک نازنین» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی حسین رحیمی که با همکاری بازیگران معلول پرتوان در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه می‌رود، تا پنجم آبان‌ماه تمدید شد. قرار بود این نمایش تا ۳۰ مهرماه در این سالن اجرا شود که به دلیل استقبال مخاطبان، تمدید شد.

*به دلیل همزمانی برگزاری نشست خبری رییس هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران با مراسم تشییع و خاکسپاری سعیدکشن فلاح  این نشست خبری به دوم آبان ماه در تئاتر باران موکول شد.

*در ۲۶ مهرماه مراسم تشییع پیکر سعید کشن فلاح از پیشکسوتان عرصه تئاتر با حضور هنرمندان از مقابل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این مراسم پیکر این هنرمند و مدرس فقید هنرهای نمایشی برای وداع با صحنه‌های نمایش بر صحنه تالار اندیشه قرار گرفت و پس از آن به فضای باز حوزه هنری تشییع شد.

* نفیسه روشن بازیگر تلویزیون و سینما در نخستین تجربه نمایشی خود به گروه بازیگران تئاتر «معاشر» پیوست. گفتنی است کارگردان این اثر احسان حاجی پور می باشد.

*نمایش «ماتریوشکا» با بازی و کارگردانی پارسا پیروزفر پیش از این در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت و با ۴۹ اجرا و ۱۱ هزار و ۱۸۱ تماشاگر و فروش ۳۶۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان در روز جمعه ۱۶ مهرماه به اجرای عمومی خود پایان داد.

*حسن وارسته، علی استادی و محمود فرضی نژاد به عنوان هیات انتخاب بخش تئاتر خیابانی سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» معرفی شدند.

گفتنی است سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» به دبیری علی اصغر خسروی از ۲۵ آبان تا ۱۴ آذرماه در تهران برگزار می شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار