تئاتر در هفته:

از تقدیر اصغر همت در سنگلج تا اعلام اعضای مجمع تماشاخانه‌ها

بنیاد فردوسی با اهدای تندیس «خوان سوم رستم» و یک جلد شاهنامه فردوسی از «اصغر همت» تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گزارشی کوتاه به توضیح مهمترین اتفاقات تئاتری کشور می‌پردازیم:


*تمامی فعالیت‌های مرکز تئاتر مولوی هفته آینده و به مناسبت برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش تعطیل خواهد بود.

همچنین در این هفته، سالن های این مجموعه در حوزه رنگ آمیزی و مسائل فنی به‌سازی خواهند شد.

* با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۱ تهران، مرکز هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر از روز دوشنبه ۲۶ مهر همزمان با پانزدهمین روز از ماه محرم آیین های عاشورایی و مجالس تعزیه در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان به مجالس شبیه خوانی و آیین های عاشورایی از مناطق مختلف سراسر کشور خواهد بود.

* مراسم چهلمین روز درگذشت داوود رشیدی با حضور هنرمندان  در تئاتر شهر برگزار شد.

* اجرای «پرده‌های عاشورایی» با طراحی داوود بختیاری به مناسبت ماه محرم و صفر در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رفت.

* «زنانی که به بزها خیره شده‌اند» نمایشی در ژانر اجتماعی و به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی است که با بازی بهاره رهنما، نگار فرزونده و ایوب آقاخانی از ۱۶ شهریور در تماشاخانه ناظرزاده کرمانی ایرانشهر روی صحنه رفته و تا ۱۶ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ ادامه خواهد یافت که نمایندگان سازمان ملل به تماشای محصول گروه تئاتر پوشه نشستند.

* 12 مهرماه پس از پایان اجرای نمایش «پرتره مرد ریخته» بنیاد فردوسی با اهدای تندیس «خوان سوم رستم» و یک جلد شاهنامه فردوسی از «اصغر همت» ایفاگر نقش «عبدالحسین نوشین» در این نمایش تقدیر کرد.

* نخستین مجمع عمومی انجمن صنفی تماشاخانه های ایران، سه شنبه سیزدهم مهرماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این جلسه، مدیران شانزده تماشاخانه عضو انجمن صنفی، نماینده ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل خانه تئاتر حضور داشتند.

*در انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی که شش کاندیدا داشت، شاهین چگینی، خیام وقار کاشانی و داود نامور برگزیده شدند. همچنین محمود یوسفی بازرس صنف شناخته شد.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار