تحویل محموله بزرگ گاز مایع ایران به اندونزی

بزرگترین شرکت نفت و گاز اندونزی نخستین محموله ال پی جی خود را از ایران تحویل گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نیکی، شرکت پرتامینا – بزرگترین شرکت نفت و گاز اندونزی – هفته گذشته نخستین محموله گاز مایع خود را از ایران دریافت کرد. پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی علیه تهران، شرکت پرتامینا شرایط برای توسعه دو میدان نفتی ایران را که مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است، بررسی می‌کند. 

بر این اساس، یک محموله دریایی شامل 44 هزار تن ال پی جی (گاز مایع) در بندری در شرق منطقه جاوه اندونزی پهلو گرفت. این محموله دو هفته پیش از بندر عسلویه بارگیری شده بود. براساس قراردادی که شرکت پرتامینا با شرکت ملی نفت ایران به امضا رسانده است، تهران متعهد شد امسال و سال آینده میلادی در مجموع 600 هزار تن گاز مایع را به طرف اندونزیایی تحویل دهد. 

دی سوجیپتو، ریاست شرکت پرتامینا در زمان تحویل نخستین محموله در بندر جاوه گفت: این امر (تحویل محموله) نشان دهنده فصلی جدید در همکاری انرژی ایران و اندونزی است و مسیر را برای همکاری‌های قابل توجه دو کشور در آینده هموار خواهد کرد. 

شرکت پرتامینا اعلام کرده است به دلیل پاسخگویی به رشد تقاضای اندونزی به ال پی جی این خرید را انجام داده است. انتظار می‌رود تقاضای اندونزی برای گاز مایع در سال جاری بیش از 13.6 درصد افزایش یابد و به رقم 7.5 میلیون تن برسد. 

شرکت پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران قرارداد دیگری درباره مطالعات اولیه میدان‌های "آب تیمور" و "منصوری"، دو میدان نفتی بزرگ ایران امضا کرده‌‌اند. این دو میدان نفتی روی هم رفته نزدیک به 5 میلیارد بشکه نفت خام ذخیره دارند. یک ماه پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی علیه تهران، شرکت‌های دولتی پرتامینا و نفت ملی ایران اقدام به امضای یادداشت تفاهم درباره انرژی کردند. ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت است و امیدوار است پس از برداشته شدن تحریم‌ها میادین نفتی خود را گسترش دهد.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار