امین‌الدین مظفری در واکنش به شایعات حضور عبدالمنان نیازی رهبر شاخه انشعابی طالبان در کابل برای آغاز مذاکرات صلح گفت: شورای عالی صلح از این مسئله بی‌خبر است.

از حضور به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اخیراً اعلام کرده‌اند که هیئتی از طالبان به رهبری «عبدالمنان نیازی» وارد کابل شده تا با دولت کابل وارد مذاکره شوند.

سخنگوی شورای عالی صلح در واکنش به این شایعات اظهار داشت : شورای عالی صلح از این مسئله بی‌خبر است.

پیشتر وحید مژده کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های ایرانی گفته بود که عبدالمنان نیازی اکنون در منطقه «وزیر اکبرخان» کابل زندگی می‌کند. 

امین‌الدین مظفری سخنگوی شورای عالی صلح نیز در این باره اظهار داشت: اگر قرار بود عبدالمنان نیازی با دولت افغانستان وارد مذاکره شود، پیش از این، مسئله به شورای عالی صلح مطرح می‌شد، در حالی که تاکنون حتی حرفی از آن در این شورا به میان نیامده است.

«عبدالمنان نیازی» پس از مرگ «ملا رسول» رهبری شاخه انشعابی طالبان را به عهده گرفت و شبه‌نظامیان تحت رهبری وی نیز دست‌کم در چندین ولایت با مرکزیت «شیندند» ولایت «هرات» فعال است.

به نوشته فارس، شاخه انشعابی طالبان معتقد است که شاخه طالبان تحت رهبری «هبت‌الله آخندزاده» را پاکستان مدیریت کرده و همانند ابزار دست پاکستانی‌ها برای نابودی افغانستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.