استاندار ایلام گفت: میزان مشارکت خانوارهای استان ایلام در سرشماری اینترنتی، 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام، گفت: میانگین شرکت در سرشماری اینترنتی در کشور 21 درصد است، در حالی که حدود 40 هزار خانوار معادل 23 درصد از مجموع 156 هزار خانوار استان در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: حضور پر شور مردم و ارتقاء میزان مشارکت آنان در سرشماری اینترنتی علاوه بر کاهش هزینه‌های سرشماری حضوری، میزان توسعه یافتگی استان در استفاده از روش‌ها و امکانات روز را نشان می‌دهد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی تا 27 مهرماه تمدید شده است، اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در دو روز باقیمانده از سرشماری اینترنتی باید امکانات و تجهیزات خود از جمله اینترنت را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند تا مردم به راحتی بتوانند در فرصت باقیمانده استفاده مطلوبی را داشته باشند و شاهد افزایش تعداد ثبت‌نامی‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: مردم شهرستان‌های تازه تأسیس بدره و ملکشاهی و همچنین شهرستان آبدانان به ترتیب در زمینه مشارکت در سرشماری اینترنتی در استان پیشتاز هستند و دیگر شهرستان‌ها نیز باید تلاش کنند میزان مشارکت مردم افزایش یابد.

مروارید تصریح کرد: طبق پیش‌بینی بعمل آمده و برنامه اعلام شده باید تعداد 56 هزار خانوار ایلامی در
سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کنند و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها این برنامه‌ریزی در روزهای آینده محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سرشماری حضوری و مراجعه مأموران سرشماری به منازل مردم از 28 مهرماه آغاز می‌شود، گفت: مردم باید در این مرحله نیز همکاری لازم را داشته باشند تا آمار دقیق و صحیحی از نفوس و مسکن استان برای بکارگیری در برنامه‌ریزی‌های آتی و تصمیم گیری‌های کلان بدست آید.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه 70 درصد هدف گذاری مشارکت خانوارهای ایلامی در سرشماری اینترنتی محقق شده است، گفت: تاکنون 145 هزار 768 نفر از مردم استان معادل 39 هزار170 خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند.

رحمت‌اله قیصوری از آمادگی کامل این استان برای برای برگزاری سرشماری حضوری خبر داد و گفت: در این راستا 164 مأمور آمارگیر و 25 کارشناس مسئول فنی آموزش‌های لازم را فراگرفته و 84 دستگاه خودرو و 187 دستگاه تپ لت بارگذاری شده برای انجام عملیات میدانی سرشماری و مراجعه حضوری به منازل مردم آماده سازی شده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.