سرپرست سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: آمارهای جمع آوری شده در سرشماری محرمانه است و در هیچ مرجع قضایی، اداری و مالیاتی قابل استناد نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رحمت اله قیصوری اعلام کرد: بر اساس ماده هفت قانون مرکز آمار ایران، تمامی اطلاعات و آماری که در سرشماری ها اخذ می شود بطور کامل محرمانه است و جزء در تهیه آمارهای عمومی و کلی، قابل استفاده نخواهد بود.

وی در خصوص نگرانی مردم از ارتباط سرشماری با قطع یارانه ها گفت : هیچکدام از سوالات سرشماری در خصوص وضعیت مالی و میزان درآمدها و دارایی های اشخاص نیست ضمن اینکه مرجع پرداخت یارانه سازمان هدفمندی یارانه ها است و مرکز آمار ایران در این خصوص مسئولیتی ندارد.

وی افزود : آمار و اطلاعات بدست آمده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن محرمانه است و تنها نتایج آن به صورت کلی در اختیار برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.  

وی تاکید کرد : رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر محرمانه بودن آمار تاکید کردند بنابراین مردم در این زمینه نگرانی نداشته نباشند.

دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 استان خواستار مشارکت بیشتر مردم این استان در سرشماری اینترنتی شد و اظهار کرد : شرکت در سرشماری اینترنتی آسان و کم هزینه است و همه کسانی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند حتی با تلفن های همراه هوشمند اطلاعات خود را ثبت کنند.

قیصوری افزود : صحت، دقت و صرفه جویی شعار سرشماری اینترنتی امسال است و مشارکت افراد بصورت اینترنتی در سرشماری باعث کاهش هزینه ها و برداشتن باری از دوش دولت می شود.





 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.