وزیر خارجه انگلیس در ماه فوریه مطلبی نوشت که با موضع کنونی‌اش درباره برکسیت تفاوت فاحشی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، بوریس جانسون – وزیر خارجه انگلیس – در مقاله‌ای در ماه فوریه (29 روز منتهی به 10 اسفند 1394) نوشته بود باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برای اتحادیه اروپا و همچنین برای جهان مفید خواهد بود. این امر موجب شد منتقدان وی را متهم به دورویی کنند.

بوریس جانسون یکی از چهره‌های برجسته در تبلیغات برای همه‌پرسی برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بود. پس از رای آوردن این همه‌پرسی، وی به سمت وزارت خارجه انگلیس رسید.

وی در این مقاله از عضویت در منطقه آزاد تجاری طرفداری کرده است و آن‌ را فرصت مناسبی برای شرکت‌های انگلیسی خوانده است. وی نوشت: "بهایی که باید در ازای دسترسی به این منطقه بپردازیم به مراتب کمتر است. چرا سعی داریم به این فرصت پشت کنیم؟"

وی در این مقاله همچنین نوشته بود رای آوردن برکسیت می‌تواند موجب شوک اقتصادی، جدا شدن اسکاتلند و افزایش خصومت روسیه علیه انگلیس شود.

جانسون پیش از این اذعان کرده بود چنین مقاله‌ای را به طرفداری از باقی ماندن در اتحادیه اروپا نوشته است. اما مطالب یاد شده در این مقاله تاکنون در دسترس نبوده اند. این مقاله به وسیله روزنامه "ساندی تایمز" منتشر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار