بازخوانی یک پرونده قدیمی که برای صدرنشین لیگ سودی ندارد

انتخاب فغانی به عنوان داور بازی سایپا و تراکتورسازی حرف و حدیث هایی را میان اختلاف وی با هواداران تبریزی به وجود آورده است.

بازخوانی یک پرونده قدیمی که برای صدرنشین لیگ سودی نداردبه گزارش خبرنگار ورزشی حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان با نزدیک شدن به دیدار تيم های سايپا تهران و تراكتورسازی تبريز از هفته هشتم لیگ برتر، برخی عوامل نزدیک به تیم تبریزی که  با گذشت حدود یک سال و نیم از اتفاقات آخرین بازی خود در لیگ برتر چهاردهم مقابل نفت تهران، همچنان علیرضا فغانی را یکی از مقصران اصلی ناکامی خود در راه قهرمانی لیگ می دانند، اظهار نظرهایی که علیه وی می کنند نشان می دهد تراکتوری ها با وجود صدرنشینی، یکی از راههای برتری مقابل شاگردان حسین فرکی را استفاده از حربه های روحی و روانی می دانند.


تیم های بزرگ فوتبال دنیا مدت ها است که از حاشیه سازی علیه داور بازی  دست کشیده اند اما با این حال برخی تیم های کشورمان، سعی می کنند با به کارگیری تدابیری حتی قبل از شروع بازی عملکرد و افکار تیم حریف و داور را تحت تاثیر قرار دهند.

 انتخاب عليرضا فغاني به عنوان داور دیدار سايپا تهران و تراكتور سازی از هفته هشتم لیگ برتر سبب شد تا برخی سایت های هواداری تبریزی با  انتشار خبری مبنی براین که داور منفور و تراكتور به هم رسيدند به استقبال این بازی حساس بروند. سپس برخی اعضای کادرفنی تراکتورسازی در مصاحبه های خود توپ را به زمین داور بین المللی کشورمان انداخته و اظهار امیدواری کردند و با وجود قضاوت های اشتباه این داور شایسته فوتبال کشورمان علیه تیم خود، در دیدار با سایپا شاهد قضاوت منصفانه ای از فغانی باشند. این امر تا حدی جو این بازی را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرفی هر چند نارنجی پوشان پایتخت هم در چند بازی لیگ شانزدهم از اشتباهات داوری آسیب دیده اند اما حضور حسین فرکی یکی از با اخلاق ترین و آرام ترین مربیان کشورمان، روی نیمکت این تیم سبب شده تا بازیکنان و کادرفنی سایپا اعتراض چندانی به قضاوت داوران نداشته و بیشتر تمرکز خود را روی مسائل فنی معطوف کنند.

در همین ارتباط گفت و گویی با اصغر حاجیلو سرپرست سایپا انجام دادیم که وی ضمن اشاره بر تمرکز بالای بازیکنان و کادرفنی سایپا روی مسائل فنی، بیان کرد: نمی دانم چرا پس از انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور بازی حرف و حدیث های گذشته بین وی و باشگاه تراکتورسازی بار دیگر از سوی برخی ها به جریان افتاد. هواداران تراکتور جزء فهیم ترین های لیگ هستند. از طرفی تراکتورسازی به دلیل داشتن بازیکنان با کیفیت، کادرفنی توانمند و قابل احترام، با اقتدار در صدر جدول لیگ قرار گرفته و احتیاجی به مطرح شدن این بحث ها نیست.

وی افزود: فغانی بهترین داور کنونی فوتبال ایران و حتی آسیا به شمار می رود و به صرف این که وی در یک دیدار تراکتورسازی اشتباه کرده نباید هر زمانی که به عنوان داور بازی این تیم انتخاب می شود، قبل از انجام آن دیدار مورد نقد قرار بگیرد. توانایی فغانی با قضاوت در فینال المپیک ریو و رقابت های سطح بالای بین المللی ثابت شده است. 

سرپرست تیم فوتبال سایپا با اشاره به اشتباهات داوری در دیدارهای این تیم، تصریح کرد: در لیگ شانزدهم چند اشتباه داوری به ضرر تیم ما رقم خورده که اگر این مسائل اتفاق نمی افتاد، سایپا رتبه بهتری در جدول داشت و بین چند تیم بالا نشین جدول قرار می گرفت. با این حال حضور حسین فرکی در تیم ما سبب شده تا ذهن بازیکنان و کادرفنی سایپا از اشتباهات داوری دور باشد و آن ها تنها به عملکرد خوب در زمین مسابقه فکر کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
..........فقط خواستم خودتون بدونین
آخرین اخبار