رودنیل:

بازیکن بی کیفیت فوتبال برای هر فصل یک و نیم میلیارد دستمزد می گیرد/حق الزحمه داوران خنده دار است

کارشناس داوری کشورمان معتقد است میزان دستمزد داوران در مقایسه با بازیکنان فوتبال بسیار پایین است.

نوذر رودنیل در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عملکرد داوران جوان لیگ برتر فوتبال گفت: من به جوانگرایی کاملا اعتقاد دارم،کامرانی فر با استفاده از داوران جوان در کنار تجربه پیشکسوتان کار خوبی انجام داده است.حاج ملک که بازی استقلال تهران و ذوب آهن را سوت زد هنوز پختگی لازم را ندارد،به داوران جوانی مثل او و محمدرضا فغانی باید قضاوت های بیشتری سپرده شود تا به مرز پختگی برسند.

وی افزود:حاجی پور و جهانبازی داوری را کنار گذاشتند و ترکی،فغانی،زرگر،حاج بابایی و حق وردی نیز ظرف دو یا سه سال آینده از دنیای داوری فوتبال خداحافظی خواهند کرد بنابراین باید حتما به داوران جوان اعتماد شود. 


پیشکسوت داوری همچنین یادآور شد:انتقادات من دلسوزانه است زیرا خودم داور بوده ام و در سخت ترین شرایط بازی های زیادی را قضاوت کرده ام.در روزهای سخت جنگ و بمباران در خوزستان و بوشهر فوتبال برگزار می شد و من نیز در آن دوران قضاوت می کردم،علاوه بر این به مدت چهارده سال در لیگ برتر ناظر داوری بوده ام.

وی با مقایسه دستمزد داوران و بازیکنان فوتبال اظهار کرد:قبول دارم که حق الزحمه داوران بسیار پایین است و در مقابل آن بازیکنی که یک و نیم میلیارد پول می گیرد و کیفیت لازم را هم ندارد واقعا خنده دار به نظر می رسد،زیرا کل بودجه داوری ما در سال به یک میلیارد هم نمی رسد.

رودنیل در پایان با اشاره به اعتراض علی دایی به داور دیدار نفت تهران و ماشین سازی تبریز گفت: دایی حق داشت  اعتراض کند زیرا احمد صالحی داور بازی اشتباهات تاثیرگذاری داشت.پس از آن که داوری آن مسابقه را کارشناسی کردم صالحی با من تماس گرفت و گویا از حرف های من ناراحت شده بود،من نیز به او گفتم برادر عزیز اگر در آن بازی با تمرکز بیشتری قضاوت می کردی با انتقادات من و سایر کارشناسان داوری مواجه نمی شدی.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار