مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: 250 نفر از داوطلبان اهدای خون در مشهد نذر کردند خون خود را تا اربعین حسینی اهدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که بیش از ظرفیت پایگاه های انتقال خون به این مراکز مراجعه کرده بودند، در قالب نذر خون و برای نخستین بار در مشهد انجام شد.

وی تصریح کرد: پرهیز از اهدای خون هیجانی و فرهنگ سازی برای اهدای خون به صورت مستمر از برنامه ها و اهداف بلند مدت سازمان انتقال خون خراسان رضوی است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد:: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو هزار و 930 نفر در استان خراسان رضوی برای اهدای خون به پایگاههای پیش بینی شده مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و 220 نفر شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شدند.

اسلامی افزود: 21 درصد میزان اهدای خون در خراسان رضوی طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: تعداد مراجعان برای اهدای خون طی این مدت در شهر مشهد را نیز دو هزار و 156 نفر بود که یک هزار و 554 نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال، 15 درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا سه پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، گناباد و قوچان فعال بودند.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.