مدیر عامل آتش نشانی مشهد گفت: در 48 ساعت گذشته آتش نشانان و نجاتگران این سازمان برای 93 حریق و حادثه در مشهد و حومه اعزام شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتش پاد دوم "حسن جعفری ” افزود: در لیالی تاسوعا و عاشورای حسینی ، به منظور جلوگیری از وقوع حریق و حادثه و تأمین ایمنی شهروندان، علاوه بر آماده‌باش کامل نیروهای مستقر در 48 ایستگاه آتش‌نشانی، نیروهای خدوم این سازمان در 60 نقطه از شهر به صورت آماده‌باش مستقر بودند تا مانع از گستردگی حریق‌ها و حوادث احتمالی جبران‌ناپذیر شوند.

وی گفت : براساس گزارش آماری اخذ شده از مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، در این مدت مرکز فرماندهی (۱۲۵) با پاسخگویی به 3 هزار و 695 تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سئوال و ابهامات ایمنی شهروندان بوده است و همچنین برقراری یک هزار و 520 تماس درون شبکه ای مرتبط با حریق و حوادث اعلام شده به این سامانه ، نجاتگران و آتش‌نشانان را برای 93 مورد عملیات اطفای حریق، نجات و اقدامات پیشگیرانه اعزام نمودند .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در دو روز گذشته تعداد کل حادثه 42 مورد بود که فراوانی علل بوجود آورنده آن به ترتیب آسانسور و محبوس شدن افراد داخل منزل گزارش شده است.

آتش پاد دوم "حسن جعفری ” گفت :بیشترین فراوانی تصرف‌ها به لحاظ محل بروز حادثه در مناطق مسکونی بوده است.

وی افزودگفت: در 48 ساعت گذشته تعداد کل حریق‌ها 36 مورد بود و بیشترین فراوانی علل به وجود آورنده آن نیز عبارتند از اتصال سیم برق، انتقال حرارت، نشت گاز و سوزاندن ضایعات بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور شد: ماموران آتش نشانی در این بازه زمانی از 15 مورد حریق و حادثه بازدید و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.