معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارت مهارت کارگران ساختمانی در این استان بیش از پیش جدی گرفته شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: به منظور رعایت این موضوع مهم باید یکی از دستورکارهای نشست شورای فنی استان به بحث مهم کارت مهارت کارگران ساختمانی اختصاص یابد.

وی گفت: باید با حضور مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد مقوله کارت مهارت کارگران ساختمانی در این استان به طور دقیق مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نقاط ضعف و قوت اجرای طرحهای عمرانی استان در نشست های شورای فنی به طور یکسان مطرح و لحاظ می شود و هدف از برگزاری این نشست ها نیز مچ گیری نیست.

نیک اقبالی عنوان کرد: بازدید از مراکز تولید مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر انجام شده و مهلت یک ماهه به مراکز بدون مجوز استاندارد داده شود.

وی ابراز داشت: پس از مهلت مقرر نیز آن دسته از مراکز تولید مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد که اقدام به دریافت مجوز استاندارد نکرده اند از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان پلمپ شوند.

نیک اقبالی گفت: مصالح ساختمانی از عوامل موثر در اجرای با کیفیت طرحهای عمرانی هستند و به همین دلیل نیز باید مراکز تولیدکننده آنها دارای مجوز استاندارد بوده و بر نحوه تولید نظارت مستمر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شورای فنی پس از شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از مهمترین نشست های این استان است.

حسن نوروزی اظهار داشت: کمیته های چهارگانه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد شامل پیمان، نظارت، آموزش و کنترل کیفیت مصالح و استاندارد سازی در 6 ماه نخست سال جاری فعال بوده و عملکرد مطلوبی داشته اند.

وی افزود: 26 مهر سال جاری یاسوج میزبان دوره آموزشی نحوه برگزاری مناقصات طرح های عمرانی با حضور یک استاد از سازمان برنامه و بودجه کشور است.

نوروزی بیان کرد: انتظار می رود که مدیران اجرایی و کارشناسان فنی نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده ای در این دوره آموزشی یک روزه داشته باشند زیرا در افزایش سطح آگاهی آنان نسبت به برگزاری مناقصات موثر است.

نحوه اجرای 42 طرح عمرانی شهرستان بویراحمد که شهریور سال جاری توسط اعضای کمیته نظارت شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد از آنها بازدید شده بود در این نشست بررسی شدند.

این تعداد طرح مربوط به 13 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت آب و فاضلاب روستایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و شهرداری یاسوج، مادوان، لوداب و مارگون بوده است.

30 مورد از این تعداد طرح عمرانی بررسی شده در حال اجرا، چهار مورد تعطیل و هشت مورد نیز افتتاحی بود.

کیفیت اجرای 40 طرح در این نشست خوب و 2 مورد نیز متوسط اعلام شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.