میدل ایست آنلاین در مطلبی نوشت: روند نزولی صنعت گردشگری ترکیه علی‌رغم بهبود روابط این کشور با روسیه، همچنان ادامه دارد.

صنعت گردشگری ترکیه همچنان در سراشیبی سقوطبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین نوشت: آمارها نشان می دهد با وجود بهبود روابط آنکارا و مسکو، صنعت گردشگری ترکیه هنوز نتوانسته است خسارت‌های وارده را جبران کند و همچنان با روند نزولی مواجه است.

آمارهای منتشر شده در روز پنج شنبه نشان می‌دهد بدلیل کودتای نافرجام ترکیه و نگرانی‌های امنیتی تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از این کشور، در ماه اوت با کاهش 38 درصدی مواجه شده است. این ارقام برای نخستین‌بار، شمار گردشگران را یک ماه پس از توطئه محرمانه برای براندازی دولت نشان می‌دهد.

میدل ایست آنلاین افزود: وزارت گردشگری ترکیه در آخرین اعلام خود گفته است در ماه اوت 2015 ، حدود 3 میلیون و 180 هزار بازدید کننده به ترکیه سفر کرده‌اند. ماه ژوئیه با 40/86 درصد کاهش شمار گردشگران نسبت به سال پیش، بیشترین ریزش را داشته است.
 
میدل ایست آنلاین افزود: پیش از این، صنعت گردشگری در ترکیه به دلیل یک سلسله حملات از سوی گروه تروریستی داعش در سال جاری میلادی، از جمله حملات انتحاری سه گانه در فرودگاه اصلی استانبول در ماه ژویئه (با 47 کشته)، آسیب دیده بود. عملیات انتحاری ماه پیش در شهر «غازی انتپ» نیز به کشته شدن 57 نفر (از جمله 34 کودک) منجر شد. 

میدل ایست آنلاین در ادامه نوشت: سال گذشته صنعت گردشگری ترکیه 35 میلیارد و 100 میلیون دلار درآمدزایی داشت  که 4/4 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را شامل می شود. علی‌رغم عادی سازی روابط با مسکو در ماه ژوئیه و لغو تحریم‌های مربوط به مسافرت در تابستان، تعداد بازدیدکنندگان روسی از ترکیه در مقایسه با سال گذشته 83/63 درصد کاهش داشته است. 

میدل ایست آنلاین افزود: در اوت 2015 تعداد کل بازدید کننده گان روسی از ترکیه 640 هزار نفر بوده است اما این تعداد در اوت امسال کمتر از 105 هزار نفر بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار