قرآن و پیامبر به ما سفارش کرده‌اند که سلاح خود را زمین نگذارید و دست‌یابی تمدن، فناوری و علم و اقتصاد پویا بدون ابزار ها و سلاح‌ های امنیتی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت ‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: 31 شهریورماه در یک توافق ‌نامه نوشته یا نانوشته جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد و می‌گفتند در چند روز تهران را تسخیر خواهیم کرد و متأسفانه رئیس‌جمهور وقت، بنی‌ صدر با خواست جهانی همراه شد اما با خروش امام خمینی (ره) آن‌ ها میخکوب شدند.

وی ادامه داد: نکته اصلی در نگاه به جنگ تحمیلی آن است که دشمنان ما هیچ تغییری نکرده‌اند و دشمنی آن‌ها بیشتر هم شده است اما عده‌ای می‌گویند عصر حاضر عصر گفتمان بوده و دوره موشک تمام‌شده است و ایران را با کشور های شکست خوره جنگ جهانی مقایسه می‌ک نند.

آیت ‌الله ایمانی بیان کرد: ژاپن، آلمان و کره جنوبی سلاح خود را زمین نگذاشتند بلکه سلاح آن‌ ها را گرفتند و قرآن و پیامبر به ما سفارش کرده‌اند که سلاح خود را زمین نگذارید و دست ‌یابی به تمدن، فناوری، علم و اقتصاد پویا بدون ابزار ها و سلاح ‌های امنیتی امکان‌پذیر نیست.
       
خطیب جمعه شیراز خاطر نشان کرد: یکی از سرمایه های ارزشمند یک ملت، زبان آن کشور است و زبان عامل پایداری، نماد وحدت، نشان هویت و اعتماد به نفس یک ملت است.

وی یادآور شد: زبان فارسی روزگاری از قلب استانبول تا شبه قاره هند وجود داشت و مطرح بود که متاسفانه با حضور انگلیسی ها در هند در اولین قدم فارسی را از زبان این کشور حذف کردند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: فارس مادر زبان فارسی است و حافظ و سعدی معلم ادبیات فارسی هستند و گفتمان حاکم بر ادبیات فارسی ادبیات سعدی است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.