نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منکر اعمال نفوذ در کمک مالی به دادستان کل فلوریدا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، همهمه شایعه مربوط به کمک مالی دونالد ترامپ به پن باندی، دادستان کل فلوریدا روز به روز بلندتر می شود و نامزد جمهوری خواهان آمریکا و یارانش، به شدت این ایده که ترامپ پول پرداخت کرده تا در خصوص دانشگاه ترامپ تحقیق و تفحص بیشتری صورت نگیرد را رد می کنند.

این بحث هفته گذشته هنگامی بالا گرفت که خبرها نشان داد ترامپ یک جریمه 2500 دلاری پرداخت کرده است زیرا نهاد او به طور نابه جا در سال 2013 به کمیته انتخابات سیاسی باندی کمک کرده است. گروه های خیریه معاف از مالیات، اجازه ندارند در امور سیاسی دخالت کنند.

پس از این کمک در سال 2013، دفتر باندی از پیوستن به تحقیق و تفحص چند ایالتی در خصوص برنامه سمینار املاک ترامپ، خودداری کرد. ارتباط بین این دو نفر ادامه پیدا کرد و ترامپ در ماه مارس 2014 در استراحتگاه مجلل خود، میزبان باندی بود و کمک شایانی به وی کرد. باندی نیز در ماه مارس همان سال، از ترامپ حمایت کرد.

در حالی که ترامپ و باندی تلاش می کنند بگویند خبری نیست، اما بلندگوهای تبلیغاتی ترامپ سخت در تلاش هستند این ذهنیت ها را منحرف کنند و اعلام کرده اند هیلاری کلینتون برای بنیاد خود و در طول تصدی وزارت امور خارجه، اعمال نفوذ کرده است.

روز چهارشنبه، کلیان کانوی، رئیس ستاد ترامپ مدعی شد «ترامپ از جمهوری خواهان بسیاری حمایت کرده است» و این دو ماجرا را به هیچ عنوان قابل قیاس ندانست.

با این که ترامپ سخت تلاش می کند منکر اقدام اشتباه خود شود، اما خود او بود که در جولای سال 2015 در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته بود: «وقتی تاجر و کمک کننده بزرگی باشی، هر چه بخواهی را برایت انجام می دهند.»

در مناظره های تلویزیونی اولیه در ماه آگوست سال گذشته نیز ترامپ بابت دریافت کمک از او در گذشته، به آنان تاخت.

اما با این همه، ترامپ روز دوشنبه منکر این شد که در خصوص روند پرونده اش از باندی کمک گرفته است و مدعی شد هرگز در این خصوص با باندی صحبتی نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار