سنگ‌اندازی بانک آمریکایی گلدمن ساکس علیه دونالد ترامپ

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پرداخت کمک مالی به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را برای کارمندان عالی‌رتبه خود ممنوع اعلام کرد.

سنگ‌اندازی بانک آمریکایی گلدمن ساکس علیه دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیوز؛ بانک آمریکایی گلدمن ساکس پرداخت کمک مالی به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای کارمندان عالی‌رتبه خود ممنوع اعلام کرد.

بر اساس گزارشی که روز گذشته در مجله پولیتیکو به چاپ رسید، گلدمن ساکس محدودیت‌های سیاسی خود را به شرکای مالی‌اش گسترش داده است. این بانک آمریکایی هفته گذشته با ارسال ایمیلی به سرمایه‌گذاران عالی‌رتبه و سهامداران ارشد خود علاوه بر توضیح سیاست‌های بانک در قبال نامزدهای انتخاباتی، پرداخت هرگونه کمک مالی به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را ممنوع کرده است.

در بخشی از این ایمیل که اول سپتامبر (11 شهریور) ارسال شد آمده است: "با اجرای سیاست‌های جدید بانک و با اشاره به قانون فعالیت سیاسی شخصی در آمریکا، کلیه همکاران از محدودیت سیاسی برخوردارند و هرگونه فعالیت سیاسی، کمک‌های مالی به ستادهای انتخاباتی و تبلیغات برای نامزدهای ریاست جمهوری ممنوع است."

بانک گلدمن ساکس همچنین اعلام کرد کارمندانی که نسبت به نکات مذکور در این ایمیل بی‌توجه باشند و به نقض آن‌ها بپردازند مجازات می‌شوند. این مجازات شامل جریمه نقدی و قطع رابطه کاری به مدت دو سال است.

در این ایمیل مستقیماً نامی از دونالد ترامپ برده نشده است. با این حال، مجله فورچون مدعی شده است یک کپی از نسخه اصلی این ایمیل را به‌ صورت یادداشت در اختیار دارد و در آن نام دونالد ترامپ ذکر شده است.

فورچون همچنین اعلام کرد قوانین ممنوعیت کمک مالی به سیاستمداران در بیشتر دفاتر ایالتی و محلی این بانک ارسال شده است.

گلدمن ساکس در حالی کمک مالی به ستاد انتخاباتی ترامپ را ممنوع اعلام کرده است که چندی پیش گزارش بدهی 650 میلیون دلاری شرکت‌های ترامپ به این بانک و بانک‌های چینی منتشر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار