امیر رضا امیری به مدال سنگین وزن رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در فرانسه رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان، روزهاي 13و 14 شهريورماه در شهر ماكون فرانسه برگزار شد و در پايان تيم ايران با كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز و كسب 37 امتياز به عنوان چهارم رسيد.

در پايان اين رقابت ها تيم روسيه با كسب دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز و كسب 66 امتياز قهرمان شد و تيم هاي آذربايجان با كسب يك مدال طلا، يك نقره و سه برنز و 49 امتياز و تركيه با كسب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز و 43 امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.

در روز دوم اين رقابت ها تيم ايران با چهار نماينده به ميدان رفت كه در وزن 55 كيلوگرم، عرفان آئيني دارنده مدال طلا و نقره نوجوانان جهان و از شانس های اصلی کسب مدال طلا در این رقابت ها با حريف رژيم اشغالگر قدس كشتي نگرفت و از دور رقابت ها كنار رفت و شانس كسب مدال را از دست داد.

سامان شجاعي و ارشك محبي در اوزان 66 و 84 كيلوگرم نيز با شكست مقابل حريفان خود از دور رقابت ها كنار رفتند.

در وزن 120 کیلوگرم نيز امیررضا امیری در دور نخست مقابل فردریک چوکویت از کانادا با نتیجه 10 بر 2 به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل کازبک خوبولوف از روسیه با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، امیری به گروه بازنده ها رفت وی ابتدا با نتیجه 6 بر صفر مارسل بوهمه از آلمان را شکست داد و سپس با نتیجه آبهیجت کاتاکه از هند را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد وي در دیدار رده بندی نيز کامیل کوچلولک از لهستان را با نتيجه 7 بر 2 شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

در روز نخست این رقابت ها تیم ایران توسط پيمان بياباني و حسين شهبازي در اوزان 66 و 96 كيلوگرم صاحب مدال طلا و احمد بذري در وزن 74 كيلوگرم صاحب مدال نقره شده بود و عليرضا گودرزي در وزن 50 كيلوگرم نيز از دور رقابت ها كنار رفته بود.


گفتنی است رده بندي انفرادي و تيمي اين رقابت ها نیز به شرح زير است:
 
50 کیلوگرم: 1- لی اسپانسر (آمریکا) 2- خورشید پارپیف (قرقیزستان) 2- اربولان سارکیتبایف (قزاقستان) و علی عباس رضا زاده (آذربایجان) ... 13- علیرضا گودرزی (ایران)
 
55 كيلوگرم: 1- كاميل خاشالوف (آذربايجان) 2- حسين بدرالدين اف (روسيه) 3- گولوميون عبداله يف (ازبكستان) و فيكس ديتون (آمريكا) ... 19- عرفان آييني (ايران) (آييني مقابل نماينده رژيم اشغالگر قدس كشتي نگرفت)
 
60 کیلوگرم: 1- پیمان بیابانی (ایران) 2- سلیم کوزان (ترکیه) 3- خژیک چیمبا (روسیه) و شماگی تودا (گرجستان)
 
66 كيلوگرم: 1- انس اوشلو (تركيه) 2- احمد عثمان اف (روسيه) 3- اورهان عباس اف (آذربايجان) و يوهي فوجيناما (ژاپن) ... 21- سامان شجاعي (ايران)
 
74 کیلوگرم: 1- مارک هال (آمریکا) 2- احمد بذری (ایران) 3- نیکیتا سوچکوف (روسیه) و تاریل گاپرینداشویلی (گرجستان)
 
84 كيلوگرم: 1- ارسلان علي موسي عليف (روسيه) 2- عثمان گوجن (تركيه) 3- دزيانيس خاراميانكوف (بلاروس) و گادجيمراد ماگومدسعيداف (آذربايجان) ... 21- ارشك محبي (ايران)
 
96 کیلوگرم: 1- حسین شهبازی (ایران) 2- اریک تیله (آلمان) 3- کریستوف ویتمان (مجارستان) و زائور کوتسیف (روسیه)
 
120 كيلوگرم: 1- كازبك خوبولوف (روسيه) 2- عمر اسرائيلوف (آذربايجان) 3- حسين مهمت جيولك (تركيه) و اميررضا اميري (ايران) 
 
رده بندي تيمي: 1- روسيه 66 امتياز 2- آذربايجان 49 امتياز 3- تركيه 43 امتياز 4- ايران 37 امتياز 5- آمريكا 36 امتياز 6- گرجستان 29 امتياز 7- ژاپن 24 امتياز 8- ازبكستان 20 امتياز 9- هند 19 امتياز 10- قزاقستان 18 امتياز

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار