ایلام؛

رشد سه برابری منابع بانکی استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: منابع بانکی در استان نسبت به قبل سه برابر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی سایه میری اعلام کرد: در این مدت منابع بانکی استان از 12 هزار میلیارد ریال به 35 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

سایه میری از کاهش نرخ تورم در استان به زیر 10 درصد براساس آمارهای رسمی خبر داد و گفت: سیاست های اقتصادی دولت و ایجاد ثبات اقتصادی مهم ترین علت کاهش نرخ تورم است.

وی با اشاره به مذاکره با شرکت هایی از 20 کشور خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان ایلام اظهار کرد: این شرکت ها از کشورهای چین، هلند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و کویت هستند.

سایه میری تاکید کرد: مذاکره های خوبی در این زمینه انجام شده است و می توان گفت در بخش های راه آهن، آزادراه و سد سازی از مرحله جلب سرمایه گذار گذشته و در حال انتخاب بهترین و با کیفیت ترین گزینه سرمایه گذار هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های دیگر نیز از جمله پتروشیمی، صنایع پایین دستی، پالایشگاه، نیرو، صنعت و کشاورزی نیز به موفقیت هایی برسیم.

وی افزود: تا حضور ملموس سرمایه گذاران خارجی در استان هنوز فاصله داریم اما پیش بینی ما این است که دولت تعداد زیادی از طرح ها به مرحله قرارداد و پیاده سازی ماشین آلات برسد که تاثیر شگرفی بر رشد اقتصادی و اشتغال استان و منطقه خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: در صورت فعال شدن بخش نفت در اقتصاد استان به سومین اقتصاد کشور تبدیل می شویم در حالیکه بدون احتساب بخش نفت در ردیف دو استان آخر کشور قرار داریم.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.