مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویر احمد گفت: 981 میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی به روستاهای این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فیض الله پاسره گفت: 600 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به گهگیلویه و بویر احمد در 24 مرداد سالجاری است.

وی ادامه داد: 381 میلیارد ریال نیز از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال 1394(صندوق توسعه ملی) برای طرح ها و مجتمع های آبرسانی روستایی این استان در سالجاری اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: حدود 106 میلیارد ریال نیز سالجاری از محل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت برای طرح های آبرسانی به روستاهای این استان پیش بینی شده که تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

پاسره بیان کرد: این میزان اعتبار قرار است از هفته جاری با تشکیل کمیته های برنامه ریزی در شهرستان های مختلف به شرکت آبفای روستایی استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: 230 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهوری درحوزه آب و فاضلاب روستایی برای آبرسانی به 125 روستای شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به فرایند هزینه کرد 381میلیارد ریال صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی روستایی در استان نیز، گفت: این میزان اعتبار برای 18 مجتمع آبرسانی روستایی در قالب 470 روستا تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تخصیص این میزان اعتبار نیز 100درصد است، گفت: تاکنون 39 درصد معادل 150میلیارد ریال از این میزان اعتبار به صورت نقدینگی در اختیار پیمانکاران و طرح های آبرسانی در نقاط مختلف استان قرار گرفته است.

پاسره تصریح کرد: 107 هزار نفر از جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری و تکمیل این مجتمع های آبرسانی از نعمت آب آشامدینی سالم برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: فاز دوم آبرسانی به پشته زیلایی چرام، قیام -موگرمون -لنده، تاکسیسه و شهنیز بخش مارگون و مجتمع آبرسانی لوداب با 68روستا از جمله این مجتمع هاست.

وی مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، مجتمع آبرسانی باباکلان و بوسنگان باشت را نیز از دیگر مجتمع های مهم و در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد.

پاسره ابراز داشت: چهار مجتمع آبرسانی در قالب 145 روستا از این تعداد تا پایان سال مالی 95 (تیرماه 96) براساس برنامه ریزی انجام شده به بهره برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: مجتمع آبرسانی گوشه و مزدک شهرستان بویراحمد، مجتمع آبرسانی چشمه گلی شهنیز بخش مارگون، مجتمع آبرسانی لوداب در قالب 68 روستا و مجتمع قیام موگرمون شهرستان لنده است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای این چهار مجتمع آبرسانی شامل گوشه و مزدک، شهنیز مارگون، لوداب و قیام موگرمون لنده را به ترتیب 21،10، 44 و 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

پاسره اظهار کرد: موضوع کیفیت و تامین آب سالم و بهداشتی و گندزدایی مستمرآب آشامیدنی در روستاها اولویت نخست و در عین حال خط قرمز شرکت آبفای روستایی این استان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای طرح های آبرسانی روستایی در استان نیز با همین رویکرد و بیشتر با هدف اصلاح و بهسازی شبکه ها، خطوط انتقال و کیفیت منابع آبی خواهد بود.

وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را 72 درصد ذکر کرد.

حدود 330 هزار نفر از جمعت 703 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در قالب یکهزار و 676روستای دارای سکنه این استان روستایی هستند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.