رئیس کمیته برنامه ریزی و سیاست گذاری طرح تحول نظام سلامت یاسوج گفت: کاهش 20 درصدی سزارین اولیه با اجرای تحول نظام سلامت در این استان محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امیر رشیدی اظهار داشت: سزارین اولیه از زمان اجرای طرح تحول سلامت در استان از 63درصد به 44 درصد کاهش یافت.

وی گفت: هر ساله بر اساس طرح تحول نظام سلامت باید 10 درصد از تعداد زایمانهای سزارین کاهش یابد.

رئیس کمیته برنامه ریزی و سیاست گذاری طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کاهش سزارین در طرح تحول سلامت را مهم دانست و افزود: زایمان طبیعی از شاخص های مهم این طرح است که از زمان آغاز آن 17 هزار زایمان طبیعی رایگان در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: زایمانهای طبیعی رایگان با مشارکت پزشکان متخصص زنان و زایمان و 118 کارشناس مامایی در سه بلوک زایمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، امام خمینی (ره) دهدشت و شهید رجایی گچساران انجام می شود.

وی با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی، بهسازی و زیبا سازی فضاهای زایمانی برای مادران باردار از اهداف طرح تحول سلامت است، افزود: بهسازی فاز نخست بلوک زایمانی بیمارستان امام سجاد (ع) تکمیل و از شهریور فاز نخست بیمارستان دهدشت نیز آغاز می شود.

مدیر امور بیمارستانهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: کمیته ترویج هر سه ماه یکبار وضعیت تولد در بیمارستانها را بررسی و پزشکان موفق طرح نیز مورد تشویق قرار می گیرند.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به کنترل بیمارستانهای خصوصی در راستای کاهش درجه اعتبار آنها این بیمارستانها نیز بر ترویج زایمانهای طبیعی تاکید دارند.

وی ادامه داد: تعداد سزارین بیمارستانهای خصوصی و غیر دانشگاهی 93 درصد بوده که با اجرای طرح پایش به 58 درصد کاهش یافت.

رشیدی گفت: با اجرای این طرح ملی، ارجاع مادران باردار به سایر استانها برای انجام سزارین دیگر امکان پذیر نیست.

کهگیلویه وبویراحمد نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.