سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری امارات در بانک مرکزی مصر

دولت امارات قصد دارد مبلغ یک میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر سرمایه گذاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رسمی امارات از توافق میان این کشور و مصر در زمینه سپرده یک میلیارد دلاری امارات در بانک مرکزی مصر خبر داد. بر این اساس مقامات امارات و مصر روز دوشنبه در زمینه اعطای سپرده به ارزش یک میلیارد دلار به بانک مرکزی مصر برای مدت شش سال به توافق رسیدند.

این درحالی است که مقامات مصر و صندوق بین المللی پول چند روز پیش درباره برنامه های اخذ وام به ارزش 12 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول به توافق اولیه رسیدند.

این توافق که برای رسمی شدن باید به تصویب هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول نیز برسد، برای کمک به اصلاحات اقتصادی مصر و با هدف جبران کسری بودجه، ایجاد توازن در بازار ارز و افزایش رشد اقتصادی این کشور در یک دوره سه ساله پرداخت خواهد شد.

دخایر ارزی مصر در اواخر ژوئیه گذشته به شدت کاهش یافت و به رقم 15 میلیارد و 536 میلیون دلار رسید. پیش از این دو کشور امارات و عربستان متعهد شده بودند کمک مالی به ارزش 4/5 میلیارد دلار در اختیار مصر قرار دهند اما مصر تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده است.

ذخایر ارزی مصر قبل از انقلاب مردم این کشور بر ضد رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک در سال 2011 نزدیک به 36 میلیارد دلار بود اما نا آرامی های سیاسی سالهای اخیر در مصر به کاهش حضور گردشگران و سرمایه گذاران خارجی در این کشور منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توافقنامه میان امارات و مصر درباره سپرده یک میلیارد دلاری در بانک مرکزی مصر روز دوشنبه بین محمد سیف السویدی مدیر کل صندوق توسعه ابوظبی و طارق عامر رئیس بانک مرکزی مصر به امضا رسید.

حمایت مالی امارات از مصر در چارچوب همکاری و هماهنگی راهبردی دو کشور و بر اساس موضع پایدار دولت امارات در پشتیبانی از مصر و مردم این کشور برای تقویت روند سازندگی ، توسعه مصر و قدردانی از نقش محوری این کشور در منطقه صورت می گیرد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار